Jump to content

Hård kille..

Recommended Posts

frågan är ju hur han fick av benet i armen...

men visst frågan är om man själv hade gjort samma sak, sen kan ju armen ha varit helt krossad så det bara var att skära av en liten köttstump.

men helt klart hårt, dock verkar det konstigt att hade inte hade med sig någon form av sambandsutr. och att han gick själv.

Fyfan, lite tokig karl! Överlevnadsinstinkten var det i alla fall inget fel på.... Bara jag som kommer att tänka på vad rävar gör när dom snarats?

Hoppas för killens egen skull att armen var skadad nog för att underlätta. Skära igenom sin egen armbågs- eller axelled är nog inte skönt på NÅGOT sätt. :huh:

Jag läste (eller såg jag det på TV?) om något liknande för några år sedan.

En bilist körde av vägen och blev fastklämd.

Bilen var då så nära vägen att han/hon kunde köra bilarna passera (vi talar nära nog i diket).

Efter flera dygn utan att ha blivit sedd eller hörd av den passerande trafiken så fick armen ryka....

CHEESUS... Snacka om livsvilja alltså. Helt klart jävligt imponerande, men frågan är ju varför han var ute och vandrade ensam utan sambandsutr? Verkar ju inte vara så där värst smart, men det är väl hans problem.

När jag är ute ensam så har jag som regel att alltid ta kontakt med frun en gång per dag (på fast tid), tala om vad jag gjort under dagen, vilken pos. jag befinner mig på och vilken riktning jag ska vandra nästa dag samt hur långt jag förväntar mig att komma.

Men jänkarna ska väl alltid vara lite tuffare...

När hustrum fuskade som fri-lance för många år sedan intervjuade hon en fabror i 50 års åldern , som hade fastnat med foten i en snöslunga, samma sak där , skar av sig foten och släpade sig 2 km bort och ringde ambulans själv. Kylan stoppade blodfödet, själv ville han inte orda så mycket om det inträffade utan var av den sora starka tysta typen. Norrlänningar , där e stål i dem.

Valiant

Bilen var då så nära vägen att han/hon kunde köra bilarna passera (vi talar nära nog i diket).

Efter flera dygn utan att ha blivit sedd eller hörd av den passerande trafiken så fick armen ryka....

Killen som blev fastklämd i bilen (om det är samma nisse jag såg om på TV) hade ingen känsel i armen. Han trodde, om jag minns rätt, ett tag att han hade råkat köra på någon som låg fastklämd med honom.

Killen som blev fastklämd i bilen (om det är samma nisse jag såg om på TV) hade ingen känsel i armen. Han trodde, om jag minns rätt, ett tag att han hade råkat köra på någon som låg fastklämd med honom.

har hört samma story, har för mig att han klippte sig loss med en nagelsax, eller om det var en liten fickkniv :((

Man får inte glömma att om man är i grovt chocktillstånd, så tänker man inte riktigt rationellt - reptil-hjärnan med överlevnadsinstinkten kommer fram, och man känner inte smärta. Så egentligen så skulle nog vem som helst i detta forum skära av sig sin arm i en pressad situation... :((

Om jag inte missminner mig totalt så hände det här på Gotland på 90-talet en olycka med ett antal värnpliktiga , valpen de körde kraschade in en tall varpå en av de värnpliktiga fick ena benet fastklämt i vraket, valpen fattar eld, killarna försöker få ut den fastklämda stackaren men det går inte.

Till slut tar en kille fram en yxa och börjar hugga av det fastklämda benet( nedanför knäskålen tror jag) och till slut får de ut killen!

Ett otroligt mod av båda killarna!

Det måste finnas någon som vet mer om det här.....berätta gärna om ni vet nåt.....

JohnDoe

• Forumsledning
Om jag inte missminner mig totalt så hände det här på Gotland på 90-talet en olycka med ett antal värnpliktiga , valpen de körde kraschade in en tall varpå en av de värnpliktiga fick ena benet fastklämt i vraket, valpen fattar eld, killarna försöker få ut den fastklämda stackaren men det går inte.

Till slut tar en kille fram en yxa och börjar hugga av det fastklämda benet( nedanför knäskålen tror jag) och till slut får de ut killen!

Ett otroligt mod av båda killarna!

Det måste finnas någon som vet mer om det här.....berätta gärna om ni vet nåt.....

JohnDoe

Finns redan disskuterat på nån tråd om det, använd sökmotorn.

/ Kimster BlåGul

CHEESUS... Snacka om livsvilja alltså. Helt klart jävligt imponerande, men frågan är ju varför han var ute och vandrade ensam utan sambandsutr? Verkar ju inte vara så där värst smart, men det är väl hans problem.

När jag är ute ensam så har jag som regel att alltid ta kontakt med frun en gång per dag (på fast tid), tala om vad jag gjort under dagen, vilken pos. jag befinner mig på och vilken riktning jag ska vandra nästa dag samt hur långt jag förväntar mig att komma.

Det var ingen vanlig liten söndagsvandrare. Killen var en van klättrare som hade bestigt 49 av colorados högsta toppar.

http://www.cnn.com/2003/US/Central/05/02/c...n.ap/index.html

Det var ingen vanlig liten söndagsvandrare. Killen var en van klättrare som hade bestigt 49 av colorados högsta toppar.

http://www.cnn.com/2003/US/Central/05/02/c...n.ap/index.html

även elitmänniskor är dödliga så han var fortfarande jävligt pundig som inte hade med sig sambandutr. :blink:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...