Holmlund K4 97/98 Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 Aftonbladet Saknar ord. Där kan vi snacka VILJA... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ize-Q Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 frågan är ju hur han fick av benet i armen... men visst frågan är om man själv hade gjort samma sak, sen kan ju armen ha varit helt krossad så det bara var att skära av en liten köttstump. men helt klart hårt, dock verkar det konstigt att hade inte hade med sig någon form av sambandsutr. och att han gick själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 frågan är ju hur han fick av benet i armen... Vid armbågen kanske The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ize-Q Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 mycket möjligt, men jag tror nog mer på att den var såpass krossad att det "bara" var att skära av lite kött Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Fyfan, lite tokig karl! Överlevnadsinstinkten var det i alla fall inget fel på.... Bara jag som kommer att tänka på vad rävar gör när dom snarats? Hoppas för killens egen skull att armen var skadad nog för att underlätta. Skära igenom sin egen armbågs- eller axelled är nog inte skönt på NÅGOT sätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsson Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Jag läste (eller såg jag det på TV?) om något liknande för några år sedan. En bilist körde av vägen och blev fastklämd. Bilen var då så nära vägen att han/hon kunde köra bilarna passera (vi talar nära nog i diket). Efter flera dygn utan att ha blivit sedd eller hörd av den passerande trafiken så fick armen ryka.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinlechner Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Trodde man svimmade av smärtan vid sådana ingrepp? Men vad vet jag? Ja har juh inte provat direkt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bad Karma Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 hände en anna grej i vad jag har för mig var sverige en gång. en bonde fastnade i en maskin som sakta men säkert drog honom längre o längre in o han nådde inte avstängningsknappen. så armen rök där också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mace Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 CHEESUS... Snacka om livsvilja alltså. Helt klart jävligt imponerande, men frågan är ju varför han var ute och vandrade ensam utan sambandsutr? Verkar ju inte vara så där värst smart, men det är väl hans problem. När jag är ute ensam så har jag som regel att alltid ta kontakt med frun en gång per dag (på fast tid), tala om vad jag gjort under dagen, vilken pos. jag befinner mig på och vilken riktning jag ska vandra nästa dag samt hur långt jag förväntar mig att komma. Men jänkarna ska väl alltid vara lite tuffare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
valiant Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 När hustrum fuskade som fri-lance för många år sedan intervjuade hon en fabror i 50 års åldern , som hade fastnat med foten i en snöslunga, samma sak där , skar av sig foten och släpade sig 2 km bort och ringde ambulans själv. Kylan stoppade blodfödet, själv ville han inte orda så mycket om det inträffade utan var av den sora starka tysta typen. Norrlänningar , där e stål i dem. Valiant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minki Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Jag läste (eller såg jag det på TV?) om något liknande för några år sedan. En bilist körde av vägen och blev fastklämd. Bilen var då så nära vägen att han/hon kunde köra bilarna passera (vi talar nära nog i diket). Efter flera dygn utan att ha blivit sedd eller hörd av den passerande trafiken så fick armen ryka.... Killen som blev fastklämd i bilen (om det är samma nisse jag såg om på TV) hade ingen känsel i armen. Han trodde, om jag minns rätt, ett tag att han hade råkat köra på någon som låg fastklämd med honom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ize-Q Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Jag läste (eller såg jag det på TV?) om något liknande för några år sedan. En bilist körde av vägen och blev fastklämd. Bilen var då så nära vägen att han/hon kunde köra bilarna passera (vi talar nära nog i diket). Efter flera dygn utan att ha blivit sedd eller hörd av den passerande trafiken så fick armen ryka.... Killen som blev fastklämd i bilen (om det är samma nisse jag såg om på TV) hade ingen känsel i armen. Han trodde, om jag minns rätt, ett tag att han hade råkat köra på någon som låg fastklämd med honom. har hört samma story, har för mig att han klippte sig loss med en nagelsax, eller om det var en liten fickkniv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Man får inte glömma att om man är i grovt chocktillstånd, så tänker man inte riktigt rationellt - reptil-hjärnan med överlevnadsinstinkten kommer fram, och man känner inte smärta. Så egentligen så skulle nog vem som helst i detta forum skära av sig sin arm i en pressad situation... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Så egentligen så skulle nog vem som helst i detta forum skära av sig sin arm i en pressad situation... Det känns ju tryggt att veta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnDoe Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Om jag inte missminner mig totalt så hände det här på Gotland på 90-talet en olycka med ett antal värnpliktiga , valpen de körde kraschade in en tall varpå en av de värnpliktiga fick ena benet fastklämt i vraket, valpen fattar eld, killarna försöker få ut den fastklämda stackaren men det går inte. Till slut tar en kille fram en yxa och börjar hugga av det fastklämda benet( nedanför knäskålen tror jag) och till slut får de ut killen! Ett otroligt mod av båda killarna! Det måste finnas någon som vet mer om det här.....berätta gärna om ni vet nåt..... JohnDoe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 3, 2003 Forumsledning Report Share Posted May 3, 2003 Om jag inte missminner mig totalt så hände det här på Gotland på 90-talet en olycka med ett antal värnpliktiga , valpen de körde kraschade in en tall varpå en av de värnpliktiga fick ena benet fastklämt i vraket, valpen fattar eld, killarna försöker få ut den fastklämda stackaren men det går inte. Till slut tar en kille fram en yxa och börjar hugga av det fastklämda benet( nedanför knäskålen tror jag) och till slut får de ut killen! Ett otroligt mod av båda killarna! Det måste finnas någon som vet mer om det här.....berätta gärna om ni vet nåt..... JohnDoe Finns redan disskuterat på nån tråd om det, använd sökmotorn. / Kimster BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo One Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 CHEESUS... Snacka om livsvilja alltså. Helt klart jävligt imponerande, men frågan är ju varför han var ute och vandrade ensam utan sambandsutr? Verkar ju inte vara så där värst smart, men det är väl hans problem.När jag är ute ensam så har jag som regel att alltid ta kontakt med frun en gång per dag (på fast tid), tala om vad jag gjort under dagen, vilken pos. jag befinner mig på och vilken riktning jag ska vandra nästa dag samt hur långt jag förväntar mig att komma. Men jänkarna ska väl alltid vara lite tuffare... Det var ingen vanlig liten söndagsvandrare. Killen var en van klättrare som hade bestigt 49 av colorados högsta toppar. http://www.cnn.com/2003/US/Central/05/02/c...n.ap/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eskelinen Posted May 4, 2003 Report Share Posted May 4, 2003 Jävligt härdad grabb, undra vad man tänker när man börjar tälja i armen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ize-Q Posted May 4, 2003 Report Share Posted May 4, 2003 CHEESUS... Snacka om livsvilja alltså. Helt klart jävligt imponerande, men frågan är ju varför han var ute och vandrade ensam utan sambandsutr? Verkar ju inte vara så där värst smart, men det är väl hans problem.När jag är ute ensam så har jag som regel att alltid ta kontakt med frun en gång per dag (på fast tid), tala om vad jag gjort under dagen, vilken pos. jag befinner mig på och vilken riktning jag ska vandra nästa dag samt hur långt jag förväntar mig att komma. Men jänkarna ska väl alltid vara lite tuffare... Det var ingen vanlig liten söndagsvandrare. Killen var en van klättrare som hade bestigt 49 av colorados högsta toppar. http://www.cnn.com/2003/US/Central/05/02/c...n.ap/index.html även elitmänniskor är dödliga så han var fortfarande jävligt pundig som inte hade med sig sambandutr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bad Karma Posted May 4, 2003 Report Share Posted May 4, 2003 Jävligt härdad grabb, undra vad man tänker när man börjar tälja i armen Han tänkte nog. Jag kommer nog inte kunna klättra mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minki Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Nejdå, han tycks inte ha tappat kämpaglöden. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,301162,00.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.