Jump to content
Sign in to follow this  
henke

SoldF Shoppen - Rabattkoder, sortiment och synpunkter

Recommended Posts

Ah....kom på en idé till om tryck...

Ksp 88. Antingen bara vapnet på trebens marklavett, eller vapen + skytt i lavettage av den typ som sitter bakom hytten på Strb 90 H.

Även grk, grspr, Strf 90, Patgb 203, tgb 16, Bv 206, 308/309 och 410 är kanske av intresse...

Vore kul med en T-shirt med Strf 90, och en annan svart T-shirt med pansarnäven på bröstet.

"Din anslutning är inte säker

Ägaren av shop.soldf.com har konfigurerat sin webbplats felaktigt. För att skydda din information från att bli stulen, har Firefox inte anslutit till denna webbplats."

/Per

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Reservingenjör
      Kan någon vänlig själ berätta vilka som är de senaste utgåvorna (böckerna) av
      SoldF
      Sold R Mtrl P
      Sold R Mtrl G

Tack!
    • By speculatores
      är inte säker på om de är rätt ställe.

Jag har ett ex av Soldf från 1972. M7742-112013. varför står det en etta på den. finns fler delar ?
    • By Martiniswe
      Har hört rykten rätt länge om att en ny SoldF bok är på gång. Det har nämnts 2014 som utgivningsår ett flertal gånger men det ser mer och mer osannolikt ut. Någon som har hört något om detta projekt? Det bör ha dragits en del lärdomar sedan utgåvan från 2001, bland annat från Afghanistan. Vad tror ni? Vad vill ni se i nya SoldF?
    • By Dansk_skalle
      Med risk för tragikomedi vill jag ta upp ett ämne som fått mig att fundera lite grann. Många gånger får man höra att "MÖP:ar" är inget man vill ha på ett förband, FM riskerar numera att fyllas av dem iom kassering av vpl. Att vara MÖP är i min värld ett ganska litet steg att ta... Typ att hänga här... räcker ju för att vara mer militärt intresserad än 90% av dina kollegor.

Bilden jag får är en kaxig översittartyp som alltid ska ha rätt men som varken kan prestera eller vara en dräglig människa i allmänhet. Problemet är att jag aldrig stött på en sådan "MÖP" IRL. Och de personer jag stött på som jag skulle kategorisera som möpar har i samtliga fall varit roliga och pålästa personer som bidragit till gruppen.

Det jag nu behöver är att en o-möp träder fram och förklarar vad som är oönskvärt med en person som ägnar (kanske lite för mycket av) sin fritid åt krut och kulor? Och gärna ger skräckexempel på en vedervärdig MÖP till människa
      Nu reder vi ut begreppen!
    • By LtX
      Köpte, för många (10) år sedan, en t-shirt på dåvarande ATK ur vad jag antar var FM:s profilkollektion. T-shirten är i Svenska flaggans färger med rund hals och flygvapnets emblem ( tre kronor inneslutna i en cirkel), med "mil.se" på ryggen. Jag har alltid gillat tröjan och faktiskt fått mycket positiv Feedback från folk utanför firman som tycker att den är snygg.

Tröjan börjar nu tappa lite i färg o form, så frågan är; finns den här fortfarande i firman, och i sådana fall var?

//LtX