Fu. Kil Posted March 22, 2012 Report Share Posted March 22, 2012 Hittade en dokumentär serie på Youtube, den handlar om brittiska soldater i Helmand, provinsen, Afghanistan. Allt material som är filmat i Afghanistan är filmat av soldaterna själva, som sen har klippts ihop tillsammans med intervjuer av soldaterna och deras befäl. Den berättar på ett gripande sätt vad britterna gör i Helmand, utan att ha Ross Kemp eller en uppstissad Mike brewer med. Detta kommer rakt från soldaterna själva och är verkligheten för dem. Den är i vissa stunder VÄLDIGT "avslöjande", man har tex valt att vid vissa tillfällen inte "blurra" svårt skadade och deras skador. jag hittade inte någon tidigare postning ang denna dokumentären, men finns det sen tidigare ber jag om ursäkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljungcrantz Posted March 22, 2012 Report Share Posted March 22, 2012 Några exempel jag kollade på förra veckan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu. Kil Posted March 22, 2012 Author Report Share Posted March 22, 2012 Avsnittet Ambushed, är väldigt gripande. Det berörde mig strakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljungcrantz Posted March 22, 2012 Report Share Posted March 22, 2012 (edited) Fick inte länka mer än 2 filmer per inlägg så här kommer den tredje. Håller med dig Ambushed var väldigt gripande även invisible enemy tyckte jag var väldigt gripande även fast alla tre berör en på sina sätt Edited March 22, 2012 by Ljungcrantz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts