Defender Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 Denna kanske skulle passa nån på det här forumet. http://www.gulabilen.com/zzPBil/zVisaGBSid...RadNr=38&Page=2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 Ja, vill ha. Fast helst vill jag ha en pvpjtgb 9031. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 En meck på Miloverkstan här hemma som snurrade runt med en Pvpjtgb förrut *så fin* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 Kan man få den som BMW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 hm, har de den som en TGB11 i splinterkammo??? (Ha, jag har lärt mig att det inte heter "90 kammo") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 hm, har de den som en TGB11 i splinterkammo??? (Ha, jag har lärt mig att det inte heter "90 kammo") Det är väl bara att måla själv, du kan få målningsanvisning för combi av mig. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 Coolt. Tänk en pvpjtgb 9031 med alufälg och aircondition Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 Coolt. Tänk en pvpjtgb 9031 med alufälg och aircondition Nej, nej, nej. Den ska naturligtvis vara i orginalskick. Aircondition är det förövrigt så det räcker i den bilen, den är nämligen helöppen. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 Coolt. Tänk en pvpjtgb 9031 med alufälg och aircondition Nej, nej, nej. Den ska naturligtvis vara i orginalskick. Aircondition är det förövrigt så det räcker i den bilen, den är nämligen helöppen. The Swede Var lite ironi i det. Vet att pvtjgb 9031 är öppen..är FM:s coolaste bil ju Sen var det det där med att Defendern var bulletproof och har alufälg....."A sitting duck is an easy target" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted May 2, 2003 Report Share Posted May 2, 2003 hm, har de den som en TGB11 i splinterkammo??? (Ha, jag har lärt mig att det inte heter "90 kammo") Vart kommer "splinterkammo" ifrån ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ize-Q Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 skottsäkert...det är bara strunt, jag ahr som policy att skjutaförst och som bekant bullseyes don´t shoot back... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eskelinen Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 sån bil skulle va fräck att ha, fast cab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 (edited) hm, har de den som en TGB11 i splinterkammo??? (Ha, jag har lärt mig att det inte heter "90 kammo") Vart kommer "splinterkammo" ifrån ? Utrikiska, betyder alltså stickkamouflage (splinter = sticka, från trä alltså). Det är det engelska ord som brukar användas för att beskriva den här typen av mönster, tyskarna hade ju liknande på sina flygplan under både VK1 och VK2. På 70-talet kallades det för Viggenkamouflage. Edited May 3, 2003 by 106 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Protiwa Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Ja tack! Jag tar en sådan bil med.... Eller kanske två..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Defender Posted May 3, 2003 Author Report Share Posted May 3, 2003 Håller med dig Swede en pvpjtgb 9031 är klart ett av det collaste fordon man kan ha. Dock så slår en Landrover lightweight den http://www.militaryvehiclespares.com/spec3.html . Ett utmärkt fordon som idag har ersatts av Landrover defender wolf 90 i engelska armen. Hmmm det kanske märks att jag är landroverfetichist??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bellum Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Sätt upp mig på listan över folk som skall tilldelas Land Rover. Men bara om någon målar om den i rerlementerad färg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 Kan bara sälla mig till skaran som anser pvpjtgb 9031 vara en av de "coolaste" bilar man kan införskaffa... Såg en på flygdagarna i "vadfandetnuheter" utanför Varberg när jag var liten, sen var man fast! Någon som råkar veta var/när/hur man kan skaffa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Protiwa Posted May 3, 2003 Report Share Posted May 3, 2003 (edited) Jag tycker att HUMMER är den "coolaste" bilen utan tvekan !!!! Edited May 3, 2003 by Protiwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts