Martin G Eriksson Posted February 25, 2012 Report Share Posted February 25, 2012 Hej, vet inte om detta är rätt forum för denna fråga men har en undran. Vi har en förlåt uttrycket "kuf" på jobb som brukar dra diverse fiskehistorier om sig själv och nu satt vi och diskuterade värnplikten häromkvällen. Han påstår att han låg som fältjägare i NB35 mellan 1993-1994 och i denna tjänst så hade han en benvit basker, 286 fältdygn, 2 veckors hoppträning i Karlsborg (fallskärm) etc etc... Finns det någon som helst sanning i dessa påstående eller kan det kategoriseras fiskehistoria även detta ? Är fältjägare överhuvudtaget en jägartjänst ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted February 25, 2012 Report Share Posted February 25, 2012 Det är en kryddad historia. Det stämmer inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted February 26, 2012 Report Share Posted February 26, 2012 286 fältdygn Hur lyckas men ens med det på en 18 månaders utbildning typ KB? Varför kan inte mytomaner bara ljuga lite lagom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted February 27, 2012 Report Share Posted February 27, 2012 Allt beror väl på hur man definierar fältdygn också, att sova i tält eller att ha övning. Visst 286 nätter i tält är mycket men det är nog ingen omöjlighet om man gjorde en KB-tjänst (som var 15 månader och inte 18 f.ö.). Det har väl förekommit att en del chefer fått för sig att bassarna skall sova i tält istället för på logement t.ex. osannolikt kanske, men inte omöjligt Vi sov i tält på skjutfältet ett par gånger för att minska ner transport och igångsättningstid på mornarna, det var dock inte något någon av oss räknade som fältdygn, däremot sov vi i tält . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zip Posted February 27, 2012 Report Share Posted February 27, 2012 i går fångade jag en gädda som var två meter - mellan ögonen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted February 27, 2012 Report Share Posted February 27, 2012 i går fångade jag en gädda som var två meter - mellan ögonen Pfft! Jag konsulterar för närvarande Newt Gringrich om hans månbas. Why? För att jag spendera min värnplikt med att bygga upp FMs Mob-lager på den platsen där Ryssen inte kan nå oss - Månen, bitches! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted February 29, 2012 Report Share Posted February 29, 2012 (edited) Pffft.. Jag hörde till ett såpass special special förband att vi hade keps.. Inte bara på kasern, vi stred i den också! Vi pluggade också in oss på det allmänna telenätet och lyssnade av och jag vill inte nämna namn, men vi kopplade även upp oss och hade samtal med personer i USA. Edited February 29, 2012 by dxl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grenadier Posted February 29, 2012 Report Share Posted February 29, 2012 i går fångade jag en gädda som var två meter - mellan ögonen Pfft! Jag konsulterar för närvarande Newt Gringrich om hans månbas. Why? För att jag spendera min värnplikt med att bygga upp FMs Mob-lager på den platsen där Ryssen inte kan nå oss - Månen, bitches! Fast månen är ju koloniserad av nazister, eller höll ni er bara på solsidan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted February 29, 2012 Report Share Posted February 29, 2012 Maskirovka min käre Fänrik, Maskirovka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts