Mortax Posted February 25, 2012 Report Share Posted February 25, 2012 Jag ville bara göra er (som inte är) uppmärksammade på att det finns mycket intressant media på den fd. marinkårsofficern Nathaniel "Nate" Fick, som förmodligen är mest känd från Generation Kill på bla. Youtube: http://www.youtube.com/results?search_query=nathaniel+fick&oq=nathaniel+fick&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=101761l103185l0l103270l14l14l0l6l5l0l127l671l7.1l8l0 Han har ju dessutom skrivit en mycket intressant bok "One bullet away: The Making of a Marine Officer" som inte verkar ha blivit så uppmärksammad, eller i alla fall inte pratas så mycket om. Min åsikt är att Nate verkar vara en mycket kompetent och vettig människa, som inte har en så genomsyrad amerikansk attityd och åsikter som man ofta kan känna av från officerare från USA. Han delar många av mina personliga åsikter och är inte rädd för att stå upp för sig själv. Han har idag dragit sig tillbaka från marinkåren och jobbar som CEO på Center for a new American Security. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted February 26, 2012 Report Share Posted February 26, 2012 Måste ju säga att man ser en del likheter hur han talar i den där videon och skådespelet i Generation Kill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts