Dicander Posted February 10, 2012 Report Share Posted February 10, 2012 Som topic lyder behöver jag få mitt besked för antagande till GMU påskyndat. Det på grund av att jag har ett jobb som kräver några uppsägningsmånader. Är detta ens möjligt och isf hur bör jag gå till väga? Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REALIN Posted February 10, 2012 Report Share Posted February 10, 2012 Du kanske kan ringa in och höra hur bra det verkligen gick men tror du först kan få ett tydligt besked veckan efter dom sista har mönstrat. Dock så kan man ju bli antagen fram till en vecka in i utbildningen om folk hoppar av osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekvenz Posted February 10, 2012 Report Share Posted February 10, 2012 Nja. Likabehandlingsprincipen innebär att du inte kan få förtur eller möjlighet, att på någon annans bekostnad, påskynda beslutet. Däremot finns det ingenting som säger att de är förhindrade att delge dig beslutet är det väl är taget/expat och den ännu inte har kommit hem till dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxx Posted February 11, 2012 Report Share Posted February 11, 2012 Sök tjänstledigt...det är ju en Utbildning, bara. Dumt att säga upp sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theprodigy Posted February 12, 2012 Report Share Posted February 12, 2012 En utbildning som leder till ett heltidsjobb? Det är lite skillnad. Syftet är ju inte att få folk att genomföra GMU för att sen hoppa av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted February 12, 2012 Report Share Posted February 12, 2012 Skit i det, säg inte upp dig. Se till att fixa GMU och ev. senare vidareanställning innan du säger upp dig. Om GMU av någon anledning inte funkar för dig så är det ju trist att ha sagt upp sig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts