Källberg Posted January 31, 2012 Report Share Posted January 31, 2012 Godkväll SoldF Jag håller på med ett mer eller mindre omfattande arbete om konflikten i afghanistan (samhällskunskap C), och inlämningen är nu på fredag. Jag skulle gärna vilja ställa lite grundläggande frågor till någon som har varit på en fs mission i affe. Angående din syn på svenska styrkans vara eller icke vara, och lite hur du ser på det kommande tillbakadragandet 2014. Det sker helt anonymt, och jag skulle uppskatta det något enormt! Svara via pm eller direkt på tråden efter tycke. // Källberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerle Posted February 1, 2012 Report Share Posted February 1, 2012 Jag snubblade in här eftersom jag trodde att det handlade om Afghanistanveteraner i allmänhet, inte bara FS. Jag har åsikter om tillbakadragande, men ingen erfarenhet från det svenska operationsområdet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källberg Posted February 1, 2012 Author Report Share Posted February 1, 2012 Men erfarenhet från konflikten i allmänhet? Mitt arbete sträcker sig längre än bara den svenska kontigniteten, så all erarenhet uppskattas! Hör gärna av dig i pm! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted February 4, 2012 Report Share Posted February 4, 2012 @Källberg HVU Kan verkligen rekommendera Krigare av Johanne Hildebrandt. Har inte själv varit i affe men boken är underbar och sägs spegla livet där nere med rätt stor sanningsgrad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.