Jump to content

frågor om gmu

Recommended Posts

hej.

det här är mitt första inlägg så ni får gärna sigg till om det är fel på nått sätt.

men jag har lite frågor om gmu.

för det första så är jag 27 år gammal. kommer ja va en "gammling" om ja söker till gmu?

sen va det om ekonomin. eftersom jag bor i ett hus med min sambo så känns det ju ganska elakt å bara

åka iväg å lämna alla räkningar å hyran till henne. får man nått bidrag eller "lön" som räcker till sånt oxå?

mvh/ zakarias westerberg

Nej du är inte för gammal. Dom flesta ska enligt uppgift vara cirka 22 år men det finns rekryter som är mycket äldre än så. Förutom dom 4500kr man får varje månad så finns det bidrag för bostad och TROR det finns ifall man har barn också men inte säker på den biten. Ifall du har frågor kan du alltid ringa rekryteringsmyndigheten också.

Hej. jag gjorde en av de första GMU, jag var 27 år. Hade dock ingen familj. Du får 4500kr per månad. Sen kan du ansöka om bidrag som täcker hyra ( i mitt fall var det bara en hyres etta), det finns också familjebidrag som du kan söka genom försäkringskassan. Gå in på deras hemsida och kolla, där finns all info. Angående åldern så hade vi på 47 pers. 4 st som var äldre än mig. 1 kille och 3 tjejer. De var 30-35, resten runt 20 års åldern. Kör hårt!!!

ps. jag sålde min bil innan för att slippa avbetalning och försäkring. HAHA

Edited by Jigsaw