MartinGustav Posted January 17, 2012 Report Share Posted January 17, 2012 Jag har tidigare läst smånotiser om Hildebrandts bok i diverse andra trådar, men anser att det vore bättre om det fanns en särskild tråd som ägnas åt en diskussion angående "krigare" även om de företeelser som märks i boken (stridskontakter, nedprioriteringen av OMLT, mottagandet i avlägsna byar osv) förändrats. En annan viktig del i diskussionen kan vara hur diverse debattörer resonerar när de anser att Hildebrandts insyn i det Afghanska samhället är vinklad och felaktig, samt om hur det vore möjligt att samma felvinkling skedde under avslutade och sker under pågående missioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Rufus Longinus Posted January 17, 2012 Report Share Posted January 17, 2012 Börja med att adda henne på facebook(som många av oss andra gjort) och ställ frågor även direkt till henne. Hon har ansträngt sig för att vara tillgänglig, särskilt för militärer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinGustav Posted January 17, 2012 Author Report Share Posted January 17, 2012 Jo, det vore väldigt intressant, men den diskussion jag vill föra gäller även förändringar i insatsområdet. Det var därför jag startade den här tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted January 17, 2012 Report Share Posted January 17, 2012 Då har du valt en missvisande titel på tråden. Du får hitta på en ny så ändrar jag åt dig. /Krook Blågul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinGustav Posted January 18, 2012 Author Report Share Posted January 18, 2012 Det som jag tänkt var att man skulle utgå från själva boken, och hålla diskussionen till händelser som syns i boken, det var därför jag valde titeln från början. Självklart vill jag även ha en diskussion om själva boken, det var därför som jag ansåg titeln som passande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted January 20, 2012 Report Share Posted January 20, 2012 Men då tycker jag att du kan ställa frågor om boken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted January 29, 2012 Report Share Posted January 29, 2012 Håller på att läsa den. Mycket intressant måste jag säga. Vore kul om de politiker som faktiskt förespråkar för att skicka bistånds arbetare till Afghanistan åker dit själva för att se hur säkert det är. För att tala om biståndet. Såg en Fransk dokumentär på SVT för något år sedan om var biståndet hamnar. Politiker och krigsherrar bygger palats men skolor som sägs finnas har inte ens påbörjat sitt bygge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted March 4, 2012 Report Share Posted March 4, 2012 Yohn: +1 på det. Överlag borde politiker som sitter i sin trygga vardag där ingenting saknas, åka utanför sin bubbla och möta den verklighet de beslutar om men inte vet något om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted April 10, 2012 Report Share Posted April 10, 2012 Recension på Cynismer: http://cynismer.blogspot.se/2012/04/krigare-recension.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted April 10, 2012 Report Share Posted April 10, 2012 Hon har nu blvit polisanmäld för gravplundring i Afghanistan. http://www.dagensopinion.se/svd-kolumnist-polisanm%C3%A4ld-gravplundring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Undra hur den här polisundersökningen kommer att se ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted June 25, 2012 Forumsledning Report Share Posted June 25, 2012 Länkar direkt för att köpa nämnda bok. Genom att använda länkarna nedan gynnar du SoldF.coms verksamhet ekonomiskt. Adlibris: Johanne Hildebrandt: Krigare - ett personligt reportage om de svenska soldaterna i Afghanistan Pocket: Johanne Hildebrandt - Krigare Bokus: Johanne Hildebrandt: Krigare - ett personligt reportage om de svenska soldaterna i Afghanistan Pocket: Johanne Hildebrandt - Krigare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse Posted July 15, 2012 Report Share Posted July 15, 2012 Läst boken äntligen.Borde inte t ex Fredsbaskrarna skicka en pocket till alla i Riksdag och Regering och inte att förglömma HKV?Vissa saker som tas upp i boken som behöver belysas 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts