Urwaldjäger Posted January 15, 2012 Report Share Posted January 15, 2012 Hej, Jag går i ryggsäck-köpartankar och tittar på TT,s stora säckar Pathfinder och Range Pack. Den senare avskräcker mig med sin höga tomvikt (5,1kg) och då jag vill ha en stor säck verkar Pathfinder räcka till gott och väl. Innan jag slår till vill jag dock ha kläm på några oklarheter och ställer följande frågor: 1) Har fått uppfattningen att huvudförvaringsutrymmet är indelat i tre delar med fastsydda skiljeväggar. Kan dessa "avdelare" plockas bort eller kan de tryckas ut mot huvudväggarna om man vill packa i ett enda stort utrymme? 2) Finns det en liknande avdelare med blixtlås mellan övre huvudutrymmet och det nedre som på TT Range Pack? 3) Jag planerar att vintertid använda en mycket stor fyra-säsongers sovsäck med bivackpåse och jag vill vara säker på att säcken ryms i det nedre förvaringsutrymmet eller monterad på utsidan i en packpåse. Misstänker att man får montera sovsäcken på utsidan och undrar om det är vanligt att denna ryggsäck packas på detta senare sätt och om de nedre packremmarna kommer att räcka till? (Min sovsäck (USGI Modular Sleep System XL) mäter komprimerad ca 40 x 40 cm och inte ens TT Range Pack lär rymma denna klump i sitt nedre packutrymme). Tacksam för svar / Olle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swedish_kitsune Posted January 23, 2012 Report Share Posted January 23, 2012 1) avdelarna är fastsydda och går att trycka in mot väggen. 2) Ja, det är blixtlås mellan nedre och huvudutrymmet. 3) Jag hade inga problem med att få in 2000 säcken och några tröjor i nedre facket, så jag tror att din går in. Jag kan ta några bilder på min pathfinder och lägga upp senare i veckan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts