johan_k Posted December 21, 2011 Report Share Posted December 21, 2011 En bekant gav mig en länk till en av armens musikkårs spelningar. De spelar då en marsch som för mig och honom är okänd och jag gärna skulle veta källan till. Den går att ses på och är låten som startar vid minuter och 30 sekunder. Tack för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted December 22, 2011 Report Share Posted December 22, 2011 Om du menar den vid 2.30 så låter det som Fallskärmsjägarmarsch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted December 23, 2011 Report Share Posted December 23, 2011 Låten vid 6.30 låter inte som marsch. Är troligen en folkvisa. Ska kolla när jag kommer hem efter helgen. Malaj, tondöv och fipplandes med telefonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted December 25, 2011 Report Share Posted December 25, 2011 LÅten vid 6.30 skulle jag gissa är den svensk folkvisan: EMIGRANTVISA Mest känd i Jan Johanssons tolkning på skivan JAZZ PÅ SVENSKA. /martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan_k Posted December 26, 2011 Author Report Share Posted December 26, 2011 (edited) Jag tackar för svar! Efter lite eftersökningar ser jag ut att ha funnit svaret. Det som spelas vid 6 minuter och 30 sekunder kallas tydligen Karolinermarsch. Edited December 26, 2011 by johan_k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted December 27, 2011 Report Share Posted December 27, 2011 Allt skall bliva uppenbarat; på Google: På Youtube finns dessutom en inspelning med nyckelharpa! Enligt Svenskt Visarkiv är det: Titel Karolinermarsch. Kompositör Sahlström, Eric Anmärkningar Upptecknad av Sandström, Gösta - - Ingår i Sahlström. Upplandslåtar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts