Helmersson Posted December 18, 2011 Report Share Posted December 18, 2011 Hallå alla möpar! Var ett tag sedan jag gjorde något inlägg här, men nu är det dags Idag använder jag mig mycket av denna ryggsäck: En Camelbak MotherLode - 38 liter varav 3 liter tas upp av vätskesystemet. Bland annat håller jag på med geocaching (www.geocaching.com) och är ute en del i skog och mark, samt stadsmiljö. Då är det perfekt att ha med sig denna väska. Den följer också med på semestrar, oavsett vart man åker. Älskar att ta mig fram till fots för att se så mycket som möjligt. Hade den bland annat när jag senast var i New York. Helt perfekt att ha med sig vatten, förstärkningsplagg, pennor, kartor, sjukvårds kit etc. Men nu står jag inför ett stort dilemma. Ett annat stort intresse är att fota och filma. Tidigare hade jag bara en liten kompaktkamera som alltid låg i fickan. Nu har jag köpt en Canon EOS 550D och har i dagsläget bara ett objektiv. Jag tänker inom en snar framtid köpa ett eller två objektiv till, samt en blixt. Jag har också en liten videokamera. Dilemmat är hur fasiken jag skall få med dessa prylar ute på mina äventyr. Förut hade jag en annan stor Canon kamera, med objektiv osv. Då hade jag en kameraväska i form av en ryggsäck (liknande denna http://www.cyberphoto.se/lowepro/prorunner300_stuffed.jpg) Man kunde knöla ner en tröja och lite småprylar i denna. Men nu vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Jag vill inte lägga ner kameraprylarna löst i min camelbak. Jag vill inte köpa en liten kameraväska och springa omkring med två väskor. Jag vill inte lägga ner den lilla kameraväskan i min camelbak för då måste jag trixa med två väskor innan jag får fram min kamera. Det jag kommer fram till är att jag vill ha en kombinerad ryggsäck/kameraväska/vätskesystem. En väska där ena halvan skall innehålla kameraprylar, och den andra halvan skall man använda som ryggsäck (typ som denna http://www.cambags.com/bag-type/backpacks/naneu-backpack-bags/item/154-naneu-pro-military-ops-alpha.html) Men jag vill även ha ett vätskesystem i. Vill även att väskan skall vara i samma "stuk" som min Camelbak. Gärna med Molle så man kan bygga ut i framtiden. Någon som har något förslag på den PERFEKTA kameraväskan? MVH Helmersson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
furiren Posted December 19, 2011 Report Share Posted December 19, 2011 Jag använder LowePro Fastpack 350. Den är enligt mig den perfekta kamera ryggsäcken. Topp delen är kan man ha kläder, mat mm. Botten delen Kamera utr och i Rygg delen borde det gå att trycka in en camelbak påse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted December 19, 2011 Report Share Posted December 19, 2011 (edited) Låter som du ska ha en Lowepro Dryzone Rover. Den har en vattentät del för kamerautrustningen, en del för lite övrig utrustning samt plats för vätskesystem. Har dock för mig att den saknar plats för laptop. Jag kikade på den när jag var på jakt efter en kamera-rygga med plats för lite ombyte och liknande, för att ha som handbagage på flyget. Dock var mitt krav att datorn skulle kunna komma med också. Det blev en Fastpack som den i inlägget ovan istället. /E PS Som du säkert förstår så finns det ingen kameraväska som är perfekt. Allt beror på vilka behov man har. Skulle helst ha Hermiones handväska, men den finns ju inte i verkligheten tyvärr. Edited December 19, 2011 by Erik_G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted December 19, 2011 Report Share Posted December 19, 2011 Jäkligt smidiga kameraväskor! Jag bara knör ner min kamera med objektiv(Canon 50d plus min vardagsglugg Tamron 28-75) i min edc (inte en jättebra lösning) eftersom jag inte pallar ha två väskor med mig. LowePro Fastpack 350 ser riktigt smidigt ut, ser perfekt ut för en normal dagsutflykt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted December 20, 2011 Report Share Posted December 20, 2011 Även jag är på jakt efter kameraväska. Den fursten visar verkar rymma ett hus med 70-200 för snabbdrag, finns det någon som har något alt. till den? Kan även tänka mig en med objektivet nedåt när man har den på ryggen, även då 70-200 om någon har erfarenhet av någon av dessa? Gmy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmersson Posted December 20, 2011 Author Report Share Posted December 20, 2011 Tack för två jättebra tips! Är nog mer insnöad på DryZone, men den var ju inte gratis precis Det borde finnas fler kameraväskor med MÖP-stuk! Man kanske borde kontakta Snigel Design och fråga om dom kan tänka sig att ta fram en kameraväska.. Intresset bland världens MÖPar är nog stort ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted December 20, 2011 Report Share Posted December 20, 2011 (edited) Snigels sjukvårdsväska: http://www.recon.se/...ryggsack-medium Inlägg som kan vara med fototillbehör istället: Edited December 20, 2011 by 709 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted December 21, 2011 Report Share Posted December 21, 2011 När det gäller fotoväskor kör jag antingen med SS2000 eller också med think tanks väskor. Där finns det bra och passande väskor. I min väska har jag: 1st D300s 70-200 1st D700 24-70 1st 14-24 2st SB-900 batteriladdare en hög med batterier och minneskort båda kamerorna har batterigreppet påmonterat. När väskan är packad finns det plats för termos, regnkläder, extrasockar och förstärkningsplagg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Renown Posted December 21, 2011 Report Share Posted December 21, 2011 Du har inte tittat på Maxpeditions Gearslinger sortiment? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts