Jump to content

hmm...varför ingen cammo och chillesuit ?

Guest Fågel Fenix

Recommended Posts

Guest Fågel Fenix

det jag menade var. Personlig maskering (ansikte framförallt!) och prickskytten...skall inte han ha chilliesuit ? eller får man köpa sådan privat ? :D:ph34r:

ngn prickskytt såg jag inte(tur det, hade han haft en sådan eldställning i ett skarpt läge hade han varit först att gå över till ljuset)

att de inte har ansiktsmaskerat sig e la kanske lite bakåt, men de kanske bara övade i några timmar.....då vill väl inte alla skita ner sig :ph34r:

att skarpskytten inte har guilliesuite på sig ela för att det inte finns någon grönska ute....sedan är det inte ofta att skarpskyttarna övar med sin "dräkt"..... tyvärr

jo käre fenix det som är på sidan är enheter ur det sk "vanliga" hemvärnet.

nu låter det som gnäll, men de brukar inte var så intresserade av att kleta färg i anskitet.

och eftersom dessa kommer ur bohusläns dals md-grupp så har jag en del erfarenhet av deras instruktörer.

det ställs inga krav från deras sida, bara det smäller och folk har trevligt.

sedan är denna sidan inte representativ för vad som händer i md-gruppens område.

framförallt bildmtrl suger bävertram.

nu verkar det vara så att fotografen har en förkärlek att fota gamla polare och det folk som han hinner med att ta kort på.

och då blir det inte så många kvar, alla andra strider ju eller har inte tid med gruppfoton.

titta på repotaget om beredskapskompaniet under våreld.

man får en komplett matsedel på vad vi åt under övn. men inag bilder från strid i bebyggelse momentet på övn.

pressansvarigt befäl är ej rätt man på rätt plats, ute på röjdykarbasen.

:) Fågelfenix :o

Det var inga prickskyttar det var skarpskyttar..

camo det får dom fixa skjälv och tillvärka..är ett antal

timmars jobb men kanon när det blir klart.

Säger bara att det är gott att se : MJ:sandel KN:Hermansson

MJ: F.S Ringi

Samt jäkligt glad att MJ Hagelberg blev hedrad med en medalj för hans

trogna tjänst och hans jobb som han gjorde för oss när han var i livet!!

Tack!

Mvh Livhusaren :D

Guest Fågel Fenix
ngn prickskytt såg jag inte(tur det, hade han haft en sådan eldställning i ett skarpt läge hade han varit först att gå över till ljuset)

att de inte har ansiktsmaskerat sig e la kanske lite bakåt, men de kanske bara övade i några timmar.....då vill väl inte alla skita ner sig :o

att skarpskytten inte har guilliesuite på sig ela för att det inte finns någon grönska ute....sedan är det inte ofta att skarpskyttarna övar med sin "dräkt"..... tyvärr

SJälvklart var en en skarpskytt! :D

Vet inte vad jag tänkte..om jag nu gjorde det...

Forumsfolk--> :) <---FF

Har redan straffat mig själv med att äta X antal för många räckor...magen e lite svullen... :/

Hmm..>>Bushman

Det där verkar inget lovande för en som hoppas på att vara med i HV om ca 3-4 år...

Fast man kanske inte bor här då iofs :P

Du är välkommen in käre fenix.

om 3 - 4 år så har nog både jag och den gamla stammen av instruktörer slutat i HV.

nu är det bara vissa av dem som inte är så repesentativa för dagens sätt att föra krig.

man undrar om inte somliga av dem hade lans, som personligt vapen i lumpen.

de flesta av instruktörerna är målmedvetna och duktiga i sin tjänst.

och vi börjar tillföras instruktörer från GU-förbanden i närheten.

De har upptäckt att HV inte är "dad's army" längre.

utan ett fullt fungerande krigsförband.

men man börjar bli trött på att det alltid är samma befäl som förstör övn. och är så jävla mediakåt att han, sänder ut fel signaler för hela FM.

finns det en kamera med tillhörande journalist inom tre mils avstånd så är han där.

Hade han jobbat på ett civilt företag hade han avskedats, och sparkat så hårt att han landat i norge.

Guest Fågel Fenix
men man börjar bli trött på att det alltid är samma befäl som förstör övn. och är så jävla mediakåt att han, sänder ut fel signaler för hela FM.

finns det en kamera med tillhörande journalist inom tre mils avstånd så är han där.

Hade han jobbat på ett civilt företag hade han avskedats, och sparkat så hårt att han landat i norge.

Kan man inte bli kickad ur HV ? :2guns:

eller iaf få höra att man inte funkar så bra...

Om han är ?mediaansvarig? så kan man väl sätta ngn annan som då förslagsvis har tid, att ha samma uppgift ?

Lite OT kanske men vet någpn varför personal ut BatStaben ALLTID glider runt i komarocken?

Det är som med tyngdlagen, ovala hamburgare och de andra stora frågorna.

Det bara är så.

Guest Fågel Fenix
Lite OT kanske men vet någpn varför personal ut BatStaben ALLTID glider runt i komarocken?

icke att förglömma. huvan skall vara ute...fast ligga ner i nacken.. :D:D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...