Jump to content

Lundhags Ranger som läcker?

Dajo

Recommended Posts

Hej

Jag har ett par Ranger High stl 45 som jag fått problem med.

Jag köpte dom 2010-12-23 och har haft lite problem med att jag blivit blöt om fötterna i höst.

Jag tänkte först att dom behövde fettas in så jag har fettat in flera gånger enligt konstens alla regler men det har inte hjälpt.

Så jag tänkte att det kanske var kondensproblem så jag har bytt sockar väldigt ofta men blir ändå blöt om fötterna.

Idag fick jag för mig att helt enkelt fylla kängorna med vatten och se om det läcker någonstans och det visar sig att det riktigt rinner ut framme vid tårna mellan cellplasten och sulorna. Lädret däremot håller helt tätt.

När jag köpte dom fick jag intrycket att dom skulle vara helt vattentäta i skodelen och att det endast skulle vara lädret som kanske kunde släppa igenom vatten.

Någon här som haft problem med sina Lundhags som inte håller tätt?

Reklamera kängorna till affären du köpte dem i. Sedan skickar de dem till Lundhags och fixar till dem. Jag har en kompis som skickade sin 10 år gamla till Lundhags kängor eftersom några sömmar blivit dåliga, och då sydde de om alla sömmarna gratis. Det är vad jag kallar service!

Jag behövde byta sula (nedsliten efter många dagar till fjälls och i skogen) och fixa några sömmar på ett par mycket gamla Lundhags för några år sedan, kostade mig 60 spänn (returfrakt). Lundhags har en otrolig service när det gäller deras boots (vilket man nästan ska kunna kräva med tanke på priset) men då det här gäller ett rent fabrikationsfel tycker jag likt nsky_517 att det bästa nog är att du reklamerar dem där du köpt dem och hämtar ut ett nytt par.

Lundhags 'til I die.

/Lew

Edited by 903Lew