R.lundin Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 hej är det någon som vet vad detta är? http://www.tumblr.co.../marchingmarine tack på förhand //R.Lundin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekvenz Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 hej är det någon som vet vad detta är? http://www.tumblr.co.../marchingmarine tack på förhand //R.Lundin Krävs login för att se bilden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.lundin Posted November 14, 2011 Author Report Share Posted November 14, 2011 http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lunzx0KB6n1r6yaa5o1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJ6IHWSU3BX3X7X3Q&Expires=1321387112&Signature=RSCXnlcCs%2BHDykNdJJiKbc0DjVE%3D den då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 Barlastad GRG? (Väldigt osäker) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.lundin Posted November 14, 2011 Author Report Share Posted November 14, 2011 vad är toppen för något då? mvh R.Lundin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 Det till vänster ser ut att vara spetsanslagsröret från en rökgranat till Grg. Det till höger är definitivt en barlastad granat till Grg, fast uppochner och utan distansorganet (avbrutet). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 Jag vill sätta mina pengar på att den vänstra är toppen på en RökGr m/81. Den andra en barlastad granat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.lundin Posted November 14, 2011 Author Report Share Posted November 14, 2011 tack för svaren mvh//R.Lundin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantas Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 En barlastad GRG utan distansrör ser det ut som. "Toppen" är ett typexempel på vad du inte ska ta med dig hem, ett tändrör till någon granat(GRG LYS?) om än okomplett. Föreslår att du ringer polisen om du har den hemma så de kan hämta den med bombvagnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.lundin Posted November 14, 2011 Author Report Share Posted November 14, 2011 okej men den är tom alltså det är bara skalet kvar så den är inte farlig och det är min kompis som äger detta inte jag 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 okej men den är tom alltså det är bara skalet kvar så den är inte farlig och det är min kompis som äger detta inte jag Du vet inte alls vad det är men du vet att den är tom? Det finns större stjärnor än dig som har gjort den tabben, rekommendera din kompis att göra sig av med den. Ammunitionsskrot kan verka harmlöst, men det kan finnas risk för att det är OXA/blindgångare som har slagits sönder vid nedslag och även om dem uppenbara sprängämnena är borta kan det finnas annat som kan ge den glade am-röj amatören en dålig dag. "don't touch, stay alive" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts