Todai Posted October 30, 2011 Report Share Posted October 30, 2011 Tja allesammans, Jag hade lite snabba frågor angående telekrigsenheten på S1. Jag blev ringd från deras rekryteringskontor i fredags och ombedes inställa mig vid tolkskolan på måndag för språktest i dari. Jag har haft farsi som andra hemspråk under tidigare år; så jag kan det någorlunda - även fast jag under senare tid glidit iväg från språket. Hur som haver tänke jag se utifall någon här vet hur testerna ser ut för telekrigsbataljonen? Som jag förstår det så är emfasis på hörförståelse. Någon som vet vad man lyssnar på, vad som är viktigt att kunna? Några tips på vad jag kan läsa / lyssna på för att få en liten edge vid testerna? Mvh, Joakim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Hej. Generellt sett så diskuterar vi aldrig innehåll i utslagsgivande tester här på forumet, då det kan ge missvisande testresultat och således leda till att fel person hamnar på fel plats. Vi önskar dig istället lycka till med testet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Se Anders svar Fk Satan Blågul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts