Jump to content

Ge mig era bilder på Lvkv 90?

Erik_G

Recommended Posts

DSC6987-600x398.jpg

Jag håller på att konvertera academys Strf 90 till en Lvkv. Det är en hel del jobb kvar, men förr eller senare ska det målas och vädras, och det är nu min bildefterlysning kommer in. Jag har ingen klar bild på hur jag vill att min LVKV ska se ut när den är klar, förutom att den ska se ut som en Lvkv givetvis.

Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att den ska vara helgrön. Men hur den ska skitas ner och vädras, märkas eller om den ska få lite extra maskering och utrustning har jag ingen aning om.

Så sitter ni på bilder som visar Lvkv in action med intressant märkning, rolig/intressant nerskitning eller kanske vintermaskerad så får ni gärna skicka bilder till mig. Jag kommer givetvis inte skicka bilderna vidare eller publicera dem utan ert tillstånd.

Jag antar att det finns säkert några f.d lvkv-vpl här inne, eller andra som stött på vagnen under sin karriär i grönt.

Jag vill försöka vara klar med modellen till C4, dvs innan sista helgen i oktober, så jag behöver bilderna så fort som möjligt. Tack på förhand!

Ni kan maila till [email protected]

mvh

Erik G

Edited by Erik_G

Men splinter ska det väl ändå vara, va? :)

I värsta fall en i snökammo, med taggigt mönster på radarn...

Glöm inte att bygga en orange skjutmåls-korv också, som du

sätter fast i taket och framför pipans kärnlinje.

B-)

De levererades väl helt gröna, men sen har många målats på förband. Vagnar som stått mobbade har inte målats, om jag fattat rätt. Strv 103 kunde man kort innan vagnen pensionerades se helt gröna t.ex

Det stämmer, Lvkv'n jag jobbar på för tillfället är grön, och vi planerar inte på att måla den. Förutom bristen på tid för att måla den, så berättade mina befäl, att om den skulle användas i skarp strid så skulle den få ut någon form av kamoflage-set, eller maskeringsnät, vilket gjorde det till onödigt arbete att måla den.

Jag hade dock gärna målat lvkv'n på min fritid, för jag tycker m90 färgen är snygg på vagnarna. :)

Så här såg den ut på C4-Open. Den plockade hem en bronsmedalj,

DSC7243.jpg

Dock ska jag jobba lite mer på den för att få den ännu ett snäpp bättre.

Passade på att köpa på mig en till Strf 90-byggsats, vet ännu inte helt säkert vad det ska bli, men det lutar åt en ledningsvagn.

• 4 weeks later...

Ett så vackert bygge förtjänar en liten comeback på forumet.

Tyvärr trilla jag in av en slump på forumet och försent, annars hade jag kunnat skicka ett par bilder. Vagnen är verkligen jättesnygg, har två små synpunkter: 1. Ta gärna bort vimpeln från tornets ryggsäck. Den används endast vid luftmålsskjutning för att skjutledaren bakom vagnen skall säkerställa att vagnen skjuter inom risk, inte särskilt fältmässigt mao. 2. De små röda kulorna fanns inte på våra vagnar.

Bra jobbat!

Edited by Hedin

Vagnen är för det första, inte helt färdig, jag har ett par små detaljer kvar, sen funderar jag på att plocka dit ett BT-system också. Har tagit fram ett gäng hemmagjorda dekaler jag ska få dit också. Till sist ska sedan vagnen monteras på en basplatta.

Vimpeln tog jag med då det är en trevlig färgklick och udda detalj. Tänkte att basplattan skulle vara i form av en skjutplats vid ett skjutfält. Samma sak med kulorna, har sett dem på en del vagnar, och de är ju en fin liten färgklick. Men om man tog bort dem (och pinnarna) vid skarpskjutning kanske jag får tänka om?

Du får givetvis gärna skicka lite bilder, sådant tas alltid emot med tacksamhet.

Tack för dina kommentarer! :)

Edited by Erik_G

• 4 months later...

Detta är den senaste inkarnationen. Ska dock jobba lite till med målningen om jag har lust och ork. Dessutom måste den repareras, då den blev lite misshandlad på väg hem från Stockholm där jag visade upp den på 08-Open.

DSC9778.jpg

En ledningsvagn hade jag också tänkt bygga vid tillfälle. Häller dock på med en 9040C från Liberia som ska bli klar först.

/E

Byggsatser. Academy har tagit fram en modellbyggsats på Strf 9040B (vilken jag byggt om till en LVKV ovan) och HobbyBoss har tagit fram en byggsats på Strf 9040C.

http://www.plasticwa...f-9040c-review/

DSC9561.jpg

Här har jag börjat med en Liberia-vagn. Det vita är delar jag gjort själv av lösa plastark.