Jump to content

Varmluftsaggregat?

Signmeken

Recommended Posts

Hej!

När jag gkorde lumpen som Signmek på T1 96-97 hade vår grupp ett tält avsett för reparationer av fordon.

Till detta tält fanns någon typ av varmluftsaggregat som var vätskedrivet. Jag är osäker på om det var sprit, diesel, olja eller bensin som drev det.

Om jag minns rätt så var aggregatet inte längre en en meter på längden och hade en/ett bredd/djup på 40-50 cm.

Ett sådant varmluftsaggregat skulle jag vilja få tag på, men vet inte vad den korrekta tekniska benämningen på ett sådant aggregat är.

Någon som vet?

Är det en identisk värmare du vill komma åt, eller funktionen?

För det finns ganska många värmare som går på div. bränslen där ute på civila marknaden.

Har dock bara använt mig av fotogenvärmare(civil), men där har erfarenheterna varit goda.

Är det en identisk värmare du vill komma åt, eller funktionen?

För det finns ganska många värmare som går på div. bränslen där ute på civila marknaden.

Har dock bara använt mig av fotogenvärmare(civil), men där har erfarenheterna varit goda.

Egentligen skulle jag vilja veta modelbeteckningen på den vi hade.

Men visst, det skulle kunna vara intressant med en civil variant också om de finns till bra pris.

På mitt kompani använder vi Varmluftsaggregat 11 som är tillverkat av Polarn Innovation AB.

Värmen kommer från förbränning av diesel, men fläktarna kräver 12V.

http://www.polarn-innovation.se/polarn.htm

http://www.surplus.se/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,8226/category_id,41/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/