rabies79 Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 Hej! Jag bara tänkte, kan kunna persiska flytande kan vara en merit när man vill göra utlandstjänst eller bli antagen till GMU? Då persiska dialekten Dari talas i Afghanistan. Blir chansen större att fö göra GMU? Bara undrar om någon vet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källberg Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 Personlig åsikt: Jag tror inte att det är en merit gentemot GMU, däremot är det nog en merit när/om du söker utlandstjänst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted October 12, 2011 Report Share Posted October 12, 2011 Att kunna tala flera språk flytande kan mycket väl vara till din fördel när du söker till GMU, helt klart. Däremot är det inte avgörande för om du blir antagen eller inte. så för att svara på din fråga, dina chanser att få göra GMU (vilket är ett krav för utl tjänst) är marginellt större men kommer knappast vara avgörande för att om du blir antagen eller ej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weekendwarrior Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 (edited) Jag vet inte om man kan söka till försvarets tolkskola utan att passera GMU och få tjänst därigenom. Edited October 13, 2011 by weekendwarrior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts