Jump to content

Söka GMU 2-3 år 2012

Recommended Posts

Jag förstår inte riktigt hur det funkar...

Låt oss säga att jag vill söka GMU 2-3 år 2012. Det är två utbildningsomgångar. Utbildningarna sker med några månaders mellanrum men antagningen till båda sker samtidigt, har jag rätt?

Det jag inte förstår är: söker man till båda omgångarna eller får man välja en av dem? Varför har de gjort på det här viset? Någon särskild anledning? Får man välja vilken av de två omgångarna man söker till eller blir man utplacerad?

Anledningen till att jag undrar är för att GMU 2 är helt utesluten då jag kommer gå min sista termin i gymnasiet under den tiden. GMU 3 borde funka så länge den inte ligger i början av juni.

Säkert en jättekorkad fråga men det vore snällt om någon kunde förklara för mig blush.gif

Nej, jag tar studenten den 12:e (har jag för mig), så det kanske är kört. Känns som att den borde starta i början av juni om den slutar i augusti. Men det känns ändå som att de borde fatta att folk som går ut gymnasiet då tänker söka, så vem vet, kanske hinner? :)

Jag är inte helt hundra men skulle gissa på att det har med vilka förband som anställer under perioderna. Som jag förstått vill de behålla soldaterna på samma förband där de genomför sin GMU istället för att göra sin GMU på P7 och sedan söka anställning på Amf1 t.ex.

Följande förband erbjuder avtal om tjänstgöring för soldater och sjömän efter omgång 3 av grundläggande militär utbildning (GMU) 2012.

Soldater - Hemvärnet

FömedC, Elfsborgsgruppen

Utbildningsplats: Göteborg

Bara hemvärnet? :(