Perman Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 När det gäller lite tåligare stöt- och fuktskyddade pekskärmsmobiler så är det tunnsått på iPhonesidan, men Androidtelefoner finns det några st idag. Själv anser jag det vara bättre att köpa en mobil som tål lite grand redan från början, än att försöka skydda en känslig mobil med olika slags fodral och skal i efterhand så att säga. Exempel på sådana tåliga androidtelefoner är Motorola Defy (som funnits ett tag men som kom med svensk meny först i år), Samsung GT-S5690 Galaxy XCover, och Sony Ericsson Xperia Active. Sedan så ska ju Nokia komma med sin N9 snart (med eget Linux operativsystem), men det är väl lite oklart fortfarande exakt hur pass tålig den är. Nån som har några andra förslag, eller har erfarenhet av dom jag räknat upp? /Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FCR2 Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Jobbar i branchen och kan bara hålla med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perman Posted September 21, 2011 Author Report Share Posted September 21, 2011 (edited) Jobbar i branchen och kan bara hålla med. Tyvärr är vi nog ganska få som resonerar så här, även om det relativt sett kanske finns några fler på just det här forumet. Läste nåt intressant en gång om mobilförsäljning i Japan kontra Västeuropa. I Japan så är tydligen omkring 75 % av alla mobiler som säljs mer eller mindre tåliga (dvs. på nåt sätt skyddade mot fukt och stötar), medan det i Västeuropa bara säljs ca 25 % sådana mobiler. Det tycker jag säger lite om hur man resonerar i Japan kontra Västeuropa när man ska köpa mobil. I Japan köper man mobil för att bl a höja den egna säkerheten, medan vi är mer "prylgalna" och i första hand prioriterar saker som design, spelmöjligheter och olika gimmicks. /Per Edited September 21, 2011 by Perman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LtLag Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Både jag och frugan har varsin Defy då vi båda är med i gröna firman Haft den sen i somras och hittils inget att anmärka på - tog den just för stryktåligheten. Känns skönt att slippa hålla på med plastpåsar, extraskal eller annat när man skall ut i verkligheten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted September 26, 2011 Report Share Posted September 26, 2011 (edited) Någon som provat Xperia Active? EDIT: Verkar inte släppt än. Duh! EDIT 2: Detta verkar ju lovande... http://dailymobile.se/2011/08/09/sony-ericsson-xperia-active-under-water-test/ Edited September 26, 2011 by LeadHead Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REALIN Posted September 26, 2011 Report Share Posted September 26, 2011 Någon som provat Xperia Active? EDIT: Verkar inte släppt än. Duh! EDIT 2: Detta verkar ju lovande... http://dailymobile.s...der-water-test/ Jag håller själv ögonen på den där. Skulle behöva byta ut iphonen start och den där verkar lovande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts