Ignorance Posted August 22, 2011 Report Share Posted August 22, 2011 Tjenare ! Jag jobba säsong nu i somras på en Restaurang, där dom skulle ordna med allt runtomkring. Nu har jag då fått min lönespecifaktion där det då har dragits av lön för boende men ingenstans har jag gått med på att acceptera för att betala för boende osv, likaså har jag inte skrivit under några papper på att jag ska betala för boende, men likväl har boende dragits utav min lön. Vad kan man göra åt detta? Får man göra såhär? Vad kan jag göra åt saken? // Ignorence Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted August 22, 2011 Report Share Posted August 22, 2011 Någon typ av anställningspapper har du skrivit på. Kolla noga vad som står på det till att börja med *. Om du haft bra kontakt med din närmaste chef skulle jag börja i den ändan. Jag råkade ut för något liknande för en massa år sedan. När jag berättade för närmaste chefen svor han bara (över de på admin som strulat till det), och dagen efter var det fixat. Går inte det, fortsätt till den lokala fackklubben. * Kolla siffrorna noga också, det kan ju vara så att företaget måste dra av för boende rent skattetekniskt, men har sedan kompenserat dig (inte så troligt kanske, men jag har även råkat ut för sådana saker utan att någon berättat det innan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.