Jump to content

HKaKo

Agentorange67

Recommended Posts

Säkerhetsföreskrifter för kaffekokning. Jag tänkte nu lagom till dagens första kafferast posta tips hur man utför kaffekokning på korrekt och på ett säkert sätt.

http://www.kaffeinfo...ument/HKaKo.pdf

Enjoy :rolleyes:

Trots många stavfel så var det ganska kul läsning.

Dock tycker jag att det är beklagligt att ni(?) använder FMs heraldiska vapen och andra kännetecken i en såpass oseriös skapelse. Det skapar inte direkt mer förtroende hos våra uppdragsgivare och löneutbetalare; våra medborgare. Det spelar liksom ingen roll om ni(?) har gjort detta efter tjänstetid, det ger ett oseriöst intryck hos de som betalar våran lön och gör att deras förtroende till att vi gör ett bra och effektivt arbete minskar.

Säkerhetsföreskrifter för kaffekokning. Jag tänkte nu lagom till dagens första kafferast posta tips hur man utför kaffekokning på korrekt och på ett säkert sätt.

http://www.kaffeinfo...ument/HKaKo.pdf

Enjoy :rolleyes:

Trots många stavfel så var det ganska kul läsning.

Dock tycker jag att det är beklagligt att ni(?) använder FMs heraldiska vapen och andra kännetecken i en såpass oseriös skapelse. Det skapar inte direkt mer förtroende hos våra uppdragsgivare och löneutbetalare; våra medborgare. Det spelar liksom ingen roll om ni(?) har gjort detta efter tjänstetid, det ger ett oseriöst intryck hos de som betalar våran lön och gör att deras förtroende till att vi gör ett bra och effektivt arbete minskar.

Glömde att säga att jag har inte skapat denna utan hitta på nätet.

Snälla rara, säg att du skämtar...

Om inte så behöver du gå några utbildningar:

- Översiktskurs Militär Humor. 5 hp

- Grundkurs i människosläktets förmåga att förstå skoj. Innehåller obligatorisk praktik ute i verkliga livet. 10 hp.

Men visst skämtar du väl?

/CQ1

Det finns ju en äldre version av denna från sent 80-tal som ett gäng värnpliktiga satte ihop med glimten i ögat. Jag vet inte hur det förhåller sig med denna, men jag har svårt att se varför inte anställda (eller kanske t.o.m. värnpliktiga med tanke på årtalet 2007 i texten) inom Försvarsmakten kan få ha glimten i ögat. Sist jag kollade så brukar vanliga arbetsplatser ha intern humor, och jag tror ingens förtroende för ex. Volvo sänks om de har liknande saker som åtminstone faller inom det lagliga spektrat.

Så jag tror inte för fem öre på att skattebetalarna skulle anse det här som att FM är oseriösa och inte gör ett bra jobb. Humor måste man få ha, oavsett vart i samhället. Man får ju även komma ihåg att majoriteten av den lite äldre manliga befolkningen en gång i tiden faktiskt genomfört värnplikt och förtroendet sänks inte för en sådan här text.

Jag personligen gillar sån här humor, lite subtil och hög igenkänningsfaktor!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...