Jump to content

HP garantiärende

Pluton24

Recommended Posts

Allting går isönder just nu verkar det som. Först kameran och nu min kära dator.

S tangenten måste tryckas ned hårdare än dom andra annars kommer inte s:et med.

En tangent knarrar och skalet runt tangentbordet sitter inte fast ordentligt.

Kontaktade dom via mejl och nu vill dom skicka en låda som jag ska skicka datorn i eftersom garantin gäller fortfarande.

Någon som har erfarenhet av deras tillvägagånssätt?

Att skicka låda och liknande?

Eller ska jag gå till Expert med den och lämna den hos dom eftersom det är ett garantiärende?

Köpte den på Onoff.

Datortyp: HP Laptop

Som jag ser det är det nästan skitsamma hur du gör. Skickar du den till HP med kartongen de skickar till dig reparerar de antingen den på egen verkstad eller hos någon form av HP licensierad verkstad.

Lämnar du den hos OnOff/Expert är är förfarandet med största sannolikhet detsamma. HP:s egen verkstad eller licensierad verkstad. Fördelen med att lämna den i butik kan vara att du kanske kan få låna en annan dator under tiden din dator är iväg.

Jag jobbade på El-giganten i vintras och vi skickade reparationer till en centralverkstad och hade sedan lånedatorer som man kunde få låna om man ville under tiden ens egen dator var iväg på rep.

Har läst på om var dom skickar varorna.

Nanananaaaa. Infocare

Företaget som lämnar fingeravtryck på skärmen och repor på locken och ibland bara skakar lite på datorn och kallar det för en reparation.

Kan man in detta skede begära att reklamera den. Har ju absolut inte nått upp till förväntningar då ramen släpper runt tangenterna, Vissa tangenter svarar bara ibland vissa är tröga och vissa är sjukt lösa samt vissa har en fördröjning på sig som gör att texter blir lite knasig?a

Har läst på om var dom skickar varorna.

Nanananaaaa. Infocare

Företaget som lämnar fingeravtryck på skärmen och repor på locken och ibland bara skakar lite på datorn och kallar det för en reparation.

Kan man in detta skede begära att reklamera den. Har ju absolut inte nått upp till förväntningar då ramen släpper runt tangenterna, Vissa tangenter svarar bara ibland vissa är tröga och vissa är sjukt lösa samt vissa har en fördröjning på sig som gör att texter blir lite knasig?a

El-giganten använder också Infocare och visst ibland var det bara att skicka tillbaka till dem med vändande post. Du kan alltid prova att reklamera den, tiden för öppet köp lär du dock ha passerat, så i så fall handlar det om ren goodwill från OnOff/Experts sida. Sen är det gängse rutin inom elektronikbranschen att företaget alltid har rätt att skicka iväg produkten på reparation. Om produkten under garantitiden skickas iväg vid tre olika tillfällen för samma fel eller om produkten skickas iväg för reparation fyra gånger för olikafel har du rätt att häva köpet.

så i så fall handlar det om ren goodwill från OnOff/Experts sida.

Knappast troligt att expert bryr sig då det inte finsn ett ansvar för de produkter som onoff sålde utan de har ju bara köpt butikslägen, de har ju inte köpt upp On Off som kedja elelr företag.

Lite fakta i deta finenr du ju här så om du vill ha den repad är det bara att se glad ut och lämna in den eller rikta ett krav emot konkursboet...

Kan ju förmodligen reklamera den direkt till HP.

Bäst att försöka med det innan låta klåparna på IC leka med den.

Du ka felanmäla den till HP som komemr skicka en låda till dig för att skickas in tilL IC finns inte en chans i hlv att de ger dig pengafrna tillbaka för en sådan enkel sak osm har en första reperation och därtill hade jag som supprt tekniker tyvärr dragit slutsatsen att det inte ens behöver vara en garantireperation då det eventuewllt kan bero påå stötskada eller att man fått in matsmulor eller andra FOB i tgtbordet (vilket hänt mig på min jobbdator med samma symptom på Ä)

tyvärr är det VÖDIGT liten risk att de gör någor annat än det som de sagt att de skall göra..

Stötskada kan det inte vara då den sitter dockad mot en större skärm dygnet runt. Datorn sår i ett skåp bredvid med Externa HDD:n och Skrivaren.

Nu är det så att en av mina kompisar som har samma modell har exakt samma symtom på datorn. Den svarar dåligt ibland när man skriver och skalet lossnar och vissa tangenter är lösa

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...