Guest Rasmus Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 Hej! Jag har för andra gången läst boken "Fågelbröstet" (Staffan H. Westerberg)- och slutet ännu fler gånger. Jag tycker att boken är makalöst bra och undrar om det är någon som har ytterligare information om författaren, jag har exempelvis inte hittat några andra böcker som han skrivit eller några intervjuer med honom osv. Till syvende och sist är jag förstås nyfiken på bakgrunden till boken, vad är författarens egna upplevelser och vad är fiktion. Hur är det möjligt att skriva en så bra bok och sedan bara försvinna, någon som vet? /Rasmus Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted August 17, 2011 Report Share Posted August 17, 2011 Hej! Jag har för andra gången läst boken "Fågelbröstet" (Staffan H. Westerberg)- och slutet ännu fler gånger. Jag tycker att boken är makalöst bra och undrar om det är någon som har ytterligare information om författaren, jag har exempelvis inte hittat några andra böcker som han skrivit eller några intervjuer med honom osv. Till syvende och sist är jag förstås nyfiken på bakgrunden till boken, vad är författarens egna upplevelser och vad är fiktion. Hur är det möjligt att skriva en så bra bok och sedan bara försvinna, någon som vet? /Rasmus Googlat namnet, de brukar ge en del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
88M Posted August 18, 2011 Report Share Posted August 18, 2011 Hej! Jag har för andra gången läst boken "Fågelbröstet" (Staffan H. Westerberg)- och slutet ännu fler gånger. Jag tycker att boken är makalöst bra och undrar om det är någon som har ytterligare information om författaren, jag har exempelvis inte hittat några andra böcker som han skrivit eller några intervjuer med honom osv. Till syvende och sist är jag förstås nyfiken på bakgrunden till boken, vad är författarens egna upplevelser och vad är fiktion. Hur är det möjligt att skriva en så bra bok och sedan bara försvinna, någon som vet? /Rasmus Jag laste boken for manga ar sedan och minns inte speciellt mycket mer an att jag konstaterat att..... 1.Antingen sa innehaller den valdigt mycket fiction.....eller.... 2.Valdigt mycket har andrats sedan boken skrevs. Vad galler forfattaren "Staffan" sa arbetade han som vaktare i Sthlm under 90-talet. Mig veterligen har han inte skrivit nagot mer, i allafall inte i samma genre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rasmus Posted August 19, 2011 Report Share Posted August 19, 2011 Jag har också läst att han skulle jobbat/jobbar som vakt alternativt flyttat till USA för att leva på sin pension från amerikanska armén. Jag läste i ett foruminlägg från 2004 att det var någons pappa som faktiskt kände författaren. Bevisligen finns det personer som vet mer än vad som går att hitta på nätet (ja jag har googlat, jag trodde det var självklart, tack för den passningen...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Författaren SHW Posted September 22, 2011 Report Share Posted September 22, 2011 Hej! Jag har för andra gången läst boken "Fågelbröstet" (Staffan H. Westerberg)- och slutet ännu fler gånger. Jag tycker att boken är makalöst bra och undrar om det är någon som har ytterligare information om författaren, jag har exempelvis inte hittat några andra böcker som han skrivit eller några intervjuer med honom osv. Till syvende och sist är jag förstås nyfiken på bakgrunden till boken, vad är författarens egna upplevelser och vad är fiktion. Hur är det möjligt att skriva en så bra bok och sedan bara försvinna, någon som vet? /Rasmus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Staffan H Westerberg Posted February 7, 2015 Report Share Posted February 7, 2015 Jag är journalist och researcher sedan 18 år. Googla mitt namn så ser ni vad jag gör Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.