Jump to content

SoldF.com 14 år?

Recommended Posts

• Forumsledning

Idag är det återigen dags att gratulera, 14 år sedan första versionen laddades upp.

Killarna och tjejerna som nu söker GMU var alltså 4 år när sidan lanserades, trots det är många av de som tidigt var med och hjälpte till i högsta grad aktiva inom Försvarsmakten eller i organisationer knutna till Försvarsmakten.

GRATTIS!

Den årliga bilden

soldf_14ar.jpg

Inte för att vara sån.. men

De som söker GMU nu är inte födda 93, då de nu ska börja sitt sista år i gymnasiet. De som nu söker GMU, är födda 92 och var då 5 år när Soldf lanserades på internet.

I och med att man ska ha klarat att alla kärnämnen i gymnasiet så måste man i princip vara 19 (eller på väg att fylla) för att söka GMU.

/ Källberg

Inte för att vara sån.. men

De som söker GMU nu är inte födda 93, då de nu ska börja sitt sista år i gymnasiet. De som nu söker GMU, är födda 92 och var då 5 år när Soldf lanserades på internet.

I och med att man ska ha klarat att alla kärnämnen i gymnasiet så måste man i princip vara 19 (eller på väg att fylla) för att söka GMU.

/ Källberg

Precis, och det är lika viktigt för en femåring att han är fem och ett halvt och inte fem.

• Like 2

• 2 months later...

Minns första dagen jag höll i en AK5, när dagen var slut var jag precis som så många veckor innan (och många veckor till skulle det bli) trött och komig när jag kom in på soldathemmet i skövde och satte mig vid min dator. Då hela dagen spenderats med AK5 så blev det som så att jag sökte på just det. (detta var innan google och jag vill minnas att jag använde evreka på den tiden.. oj vad gammal jag känner mig)

Och detta blev mitt första besök på soldf.com

Det skulle väl dröja något år eller två innan jag hittade forumet dock.

• 5 months later...
  • henke locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...