Jump to content

Sova med full kontroll av närområdet.

Teknikern

Recommended Posts

Jo ja Erik G, vi förstår nog... Jag kan t ex namnet på älg (Alces alces), vet att solen står i söder mitt på dagen och att ögonen är till för att se med.

Men seriöst anser jag inte att mina eventuella förmågor är mytiska så att de platsar i en Alan Moore-serie. Det är bara så att människan har förmågor vi inte tycks kunna förklara.

Åter ett exempel på det var en person pappa träffade i lumpen. Denne hade förmågan att alltid dyka sedan man råkat tänka på honom. "Han var alltid före sig" sa man. Så hur gjorde han? "Projicerade han sin astralkropp"? Säg det.

Ännu ett exempel är vad som förekom i en självbiografisk serie i Galago. Tecknarens pappa hade förmågan att när han kom in på ett casiono (motsv), om han koncentrerade sig, se en siffra framför sig. Då var det bara att rusa till roulettbordet och satsa. Vanligtvis gick det. Jag vet, det låter som en skröna.

Extraordinary Gentlemen? Dit räknar jag snarare sådana som förekommer i Münchhausens sällskap. En kan höra tusentals mil. En annan kan skjuta prick på lika långa avstånd. En tredje kan springa übersnabbt. Superhjältar i vanliga människors förklädnad alltså. Q v den tyska Münchhausenfilmen från 1939 eller Terry Gilliams version från 80-talet.

Edit tillägg

Jo ja Erik G, vi förstår nog... Jag kan t ex namnet på älg (Alces alces), vet att solen står i söder mitt på dagen och att ögonen är till för att se med.

Men seriöst anser jag inte att mina eventuella förmågor är mytiska så att de platsar i en Alan Moore-serie. Det är bara så att människan har förmågor vi inte tycks kunna förklara.

Åter ett exempel på det var en person pappa träffade i lumpen. Denne hade förmågan att alltid dyka sedan man råkat tänka på honom. "Han var alltid före sig" sa man. Så hur gjorde han? "Projicerade han sin astralkropp"? Säg det.

Ännu ett exempel är vad som förekom i en självbiografisk serie i Galago. Tecknarens pappa hade förmågan att när han kom in på ett casiono (motsv), om han koncentrerade sig, se en siffra framför sig. Då var det bara att rusa till roulettbordet och satsa. Vanligtvis gick det. Jag vet, det låter som en skröna.

Extraordinary Gentlemen? Dit räknar jag snarare sådana som förekommer i Münchhausens sällskap. En kan höra tusentals mil. En annan kan skjuta prick på lika långa avstånd. En tredje kan springa übersnabbt. Superhjältar i vanliga människors förklädnad alltså. Q v den tyska Münchhausenfilmen från 1939 eller Terry Gilliams version från 80-talet.

Edit tillägg

Eehhhmmm, du får nog kolla din uppkoppling mot databasen, den där bör bara vara korrekt i ungefär 50% av fallen ;)

Ja, det beror ju på åt vilket håll man har norr, fattar ju vem som helst asså!

;-)

Man får spola i toaletten, sen kolla med sin inbyggda klocka och kompass och kolla solen.

Skulle kunna plocka fram info om coreoliseffekten, för att förklara det hela mer ingående, men jag räddade jorden från äjliens tidigare idag, så jag måste vila lite - utan att sänka garden givetvis. Det KAN ju komma en spetznas.

...men jag räddade jorden från äjliens tidigare idag, så jag måste vila lite - utan att sänka garden givetvis. Det KAN ju komma en spetznas.

Men du som är så speciell borde väl kunna upptäcka det i förtid? :rolleyes::angry:

Nu ska vi inte skämta om det, jag råkar ut för det själv ett antal gånger.

Sinnena blir på helspänn, man hör de minsta ljuden som framkallas. Skuggor ter sig ondskefulla, man rycker till för allt. Att personer skulle få röra sig i min personliga sfär är totalt omöjligt eftersom jag litar inte på dem och jag vet inte vad som kan hända om de skulle komma in.

Efter en stund går det över och man känner sig lite matt och andfådd, ibland svettig. Men det är bara att rätta till kläderna och fortsätta med sina dagliga rutiner.

Jag tror att vetenskapliga termen för detta fenomen är "Onani".

Enligt frugan halkar jag själv in i militära banor när jag antingen är berusad eller när jag har hög feber. Jag rabblar tydligen en massa "Alpha-Bravo-Charlie-snack", vrålar åt (NN) att han måste framåt/i skydd/understödja min framryckning osv. I dessa sammanhang svettas jag som en gris och far omkring med armar och ben som en störtande helikopter. Den "enda" skada som uppstått i dessa situationer var när jag i mitt förvirrade tillstånd sparkade ned hunden från sängen så att han inte gick nära mig på en vecka.

Som regel minns jag inget av det och jag pratar aldrig/sällan militära ämnen i vaket och nyktert tillstånd. Knepigt då jag i min militära verksamhet har varit förskonad från alltför traumatiska händelser. :tveka: Kanske något annat, undervedvetet hjärnspöke som kommer fram?

Teknikern, ditt problem att koppla av på nätterna hade jag väl de första dagarna efter muck. Det handlade väl om omställningen antar jag. Men jag kan faktiskt påstå att jag sedan de dagarna aldrig har haft svårt med sömnen varken i civila livet eller i uniformerade aktiviteter.

Om jag tolkar ditt ursprungliga inlägg så ser du det inte som ett problem? Nä, då är det ju inte heller ett problem.Så länge ingen far illa av det så kan ju ingen säga till dig vad du ska göra.

Som en bisats vill jag dock påpeka att du nog har fått en alldeles för mörk bild av förhållanden och äktenskap. Jag har varit gift i tio år och även om det gnisslar i maskineriet emellanåt så kan jag inte tänka mig ett liv utan min hustru och den familj hon har givit mig. Men jag kanske har haft tur?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...