Jump to content
Sign in to follow this  
henke

Rösta: ska vi installera Tapatalk på forumet?

Installera Tapatalk  

25 members have voted

1. 1. Ska SoldF Forum sätta upp Tapatalk?

• Självfallet - FRAMÅT!
    • Jag är tveksam och önskar avvakta utveckligen, dessutom föreligger det en del säkerhetsmässiga tveksamheter...
    • AVBRYT! Är ni helt från vettet?
    • Hörbarhet nolla!

Recommended Posts

Orientering: Tapatalk är ett tillägg som installeras på forumet. Därefter kan användare med smartphone som använder operativsystemen Android och iOS (iPhone) interagera med forumet via tapatalk appen.

Tapatalk är en sk betalapp, den kostar cirka 20kr för varje användare att ladda ner, vi på SoldF betalar inget och får heller inga intäkter av det.

Vi har idag redan ett mobilt sk. skin/tema som tillhandahålls av utvecklarna av forumet. De festa moderna mobila enheter kan nyttja deti via den vanliga webbläsaren.

Mer information: http://www.tapatalk.com/

iTunes: http://itunes.apple....d307880732?mt=8

Android Market: https://market.andro...alkpro.activity

Syfte: Anledningen är att underlätta för mobila användare att medverka på forumet.

Jag kan för lite om data, jag håller tyst, grupperar långt bak i kön och följer riktkarlen. (men önskar kunna använda min android telefon på ett enkelt sätt att kolla soldf forumet)

För mig som Blackberry-användare är det givetvis helt bortkastat, men räcker det inte att kunna websurfa in på forumet?

Jag kan för lite om data, jag håller tyst, grupperar långt bak i kön och följer riktkarlen. (men önskar kunna använda min android telefon på ett enkelt sätt att kolla soldf forumet)

Det kan du redan nu på en android, bara öppna webbläsaren och skriva in forum.soldf.com

Hur pass mycket bättre är Tapatalk än IPB appen?

IPB funkar bra för mig iaf...

Det kan du redan nu på en android, bara öppna webbläsaren och skriva in forum.soldf.com

Jo, det vet jag, är inte så kass på data :lala: Men om tapatalk eller andra sätt gör det hela enklare är det välkommet ;-)

En liten fråga: Kommer det nuvarande, HTML-baserade temat fortsätta att existera bredvid en eventuell tapatalk-lösning?

Jag skulle definitivt använda TapatalkSoldF, använder mig av Tapatalk på flera andra sidor.

Som jag fattar det så kommer det inte påverka det nuvarande mobil-skinnet för IPB.

Tapatalk är en app i telefonen och ett tillägg som vi installerar på forumet helt skiljt från övriga skin.

De som har tapatalk installerat kommer kunna hitta SoldF Forum via att bläddra bland Tapatalk-tillgängliga forum och sedan interagera med forumet via den appen.

Tyvärr kan man inte prova tapatalk appen utan att köpa den innan.

Eftersom jag är 70-talist använder jag hellre laptop över 10" på resande fot och hellre stationär med flera skärmar när jag besöker forum.

Jag inser dock att jag inte är representativ för de som nu söker sig till Försvarsmakten och att smartphones kan utgöra en viktig plattform även för forum för den målgruppen.

http://www.youtube.com/watch?v=mKf9KrBUJdk

Nu har det gått en tid sedan denna omröstning startade så jag tycker att det är tid för ett beslut: Framåt eller Bakåt?

Det var alldeles för lågt intresse för att installera Tapatalk, dessutom har mobilskinnet blivit kraftigt uppdaterat i forumets grundutbud.

Det nya mobilskinnet skall nu fungera på de flesta enheter(Android var inte aktiverad i listan på mobilenheter default).

Mobilskinnet är inte aktiverat på iPad då dessa enheter borde kunna se det vanliga skinner bra.

Om önskemål om mobilskin på iPad finns kan vi aktivera det.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this