Pluton24 Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 Har en gräsklippare med Briggs And Stratton motor. Nu har den börjat konstra. Har den lilla pumpen som man fyller motorn med bränsle med innan man startar. Nu verkar det som om den endast tar det bränslen som jag pumpar in och tar inte det som är i tanken. Alltså dör den hela tiden. Fungerar den går den pulserande och när ja börjar gå med den så stannar den. Har olja och bränsle i den och undrar nu om ni har haft samma problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 Låter som om du måste blåsa rent förgasaren.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Peter2 Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 Här har du rätt ställe att fråga om din gräsklippare Briggs&Stratton Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted June 6, 2011 Report Share Posted June 6, 2011 Skulle också säga förgasaren. Rengör förgasaren och luftfiltret så ska du se att den kommer spinna vidare som förut. Kolla också bensinfiltret så du inte har fått skit i tanken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluton24 Posted June 6, 2011 Author Report Share Posted June 6, 2011 Vi plockade ner skiten till molekyler. Men efteråt sa grannen: När en gräsklippare vinner över tre män då är det dax att köpa en annan Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikingman Posted June 6, 2011 Report Share Posted June 6, 2011 Vi plockade ner skiten till molekyler. Men efteråt sa grannen: När en gräsklippare vinner över tre män då är det dax att köpa en annan Och nu går den som ett spjut?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted June 7, 2011 Report Share Posted June 7, 2011 Kollat att tankes luftventil är öppen? Får du undertryck i tanken så kommer motorn inte att suga i sig någon soppa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknikern Posted June 12, 2011 Report Share Posted June 12, 2011 Har du en med gummituta på sidan (pump) så är det en plastförgasarmodell och plastförgasarna är skit. Dom håller 2-3 år och sen beter dom sig som att dom går orent och halvchokat - vilket dom också gör för att plastmunstycket blivit slitet och även svällt en aning. Detta är ett generalfel på plastförgasarna, jag håller på att ta fram en lösning, ett "kit", men det tar lite tid och blir troligtvis inte färdigt förrän till nästa säsong. Jag har alldeles för lite timtid per dygn, vem fan var det som kom på den "briljanta" lösningen att dygnet bara skulle innehålla 24 timmar? Det måste varit FMV eller nån likvärdig stjärna som kom på den "eminenta" idén! Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted June 12, 2011 Report Share Posted June 12, 2011 Jag har alldeles för lite timtid per dygn, vem fan var det som kom på den "briljanta" lösningen att dygnet bara skulle innehålla 24 timmar? Det måste varit FMV eller nån likvärdig stjärna som kom på den "eminenta" idén! Ett FMV-dygn har bara 8 timmar. Det är därför det tar tre gånger så lång tid för dem att bli färdiga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknikern Posted June 12, 2011 Report Share Posted June 12, 2011 Ahaaaa, det är därför dom aldrig får det berömda hjulet färdigt utan börjar uppfinna ett nytt varje dag då! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.