Jump to content

Gräsklipparen krånglar


Pluton24

Recommended Posts

Har en gräsklippare med Briggs And Stratton motor. Nu har den börjat konstra. Har den lilla pumpen som man fyller motorn med bränsle med innan man startar. Nu verkar det som om den endast tar det bränslen som jag pumpar in och tar inte det som är i tanken. Alltså dör den hela tiden. Fungerar den går den pulserande och när ja börjar gå med den så stannar den. Har olja och bränsle i den och undrar nu om ni har haft samma problem

Link to comment
Share on other sites

Skulle också säga förgasaren. Rengör förgasaren och luftfiltret så ska du se att den kommer spinna vidare som förut. Kolla också bensinfiltret så du inte har fått skit i tanken.

Link to comment
Share on other sites

Har du en med gummituta på sidan (pump) så är det en plastförgasarmodell och plastförgasarna är skit. Dom håller 2-3 år och sen beter dom sig som att dom går orent och halvchokat - vilket dom också gör för att plastmunstycket blivit slitet och även svällt en aning. Detta är ett generalfel på plastförgasarna, jag håller på att ta fram en lösning, ett "kit", men det tar lite tid och blir troligtvis inte färdigt förrän till nästa säsong. Jag har alldeles för lite timtid per dygn, vem fan var det som kom på den "briljanta" lösningen att dygnet bara skulle innehålla 24 timmar? Det måste varit FMV eller nån likvärdig stjärna som kom på den "eminenta" idén! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jag har alldeles för lite timtid per dygn, vem fan var det som kom på den "briljanta" lösningen att dygnet bara skulle innehålla 24 timmar? Det måste varit FMV eller nån likvärdig stjärna som kom på den "eminenta" idén! :angry:

Ett FMV-dygn har bara 8 timmar. Det är därför det tar tre gånger så lång tid för dem att bli färdiga. :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...