Jump to content

Söker ett stelt bälte med "traditionellt" lås

Recommended Posts

Har i dagsläget ett Snigel bälte av varianten tyg-plast-tyg som man justerar med kardborre och har ett snäpp-spänne ala ryggsäck-typ:

http://www.snigeldesign.com/index.php?id=127&frompage=%2884%29#5

Dock så är det ju väldigt omständigt att ta av och på glejer ur bältet då man lär ta av sig byxorna för att kunna dra tillbaka kardborren smidigt osv, då spännet är för stort för att kunna träs tillbaka genom öglorna i byxan...

Så jag söker ett liknande, men med en mer "traditionell" spänn-mekanism.

Max bredd är ca 40-50mm (inte tjockare än snigelbältet).

Tips någon? :)

Något av de otaliga rigger belt's som finns till salu?

Ex: Tactical Tailor:

http://www.tacticaltailor.com/riggersbelt.aspx

Nja, var lite för brett, och lär ju mötas av samma problem som mitt nuvarande med att spännet är så stort att man inte kan trä det genom ögglorna på byxorna eller utrustningen som ska dit.

Men efter att ha klickat runt lite så hittade jag på Blakhawk CQC Belt.

Verkar finnas nån återförsäljare på E-bay, dock lite dåligt med storlekar på kolfiber-varianten.

Någon som har tips på var man köper Blackhawk utrustning billigt? (På officiella webbsidan skulle de ha nästan 90USD i frakt, så det är ju uteslutet...)

Något av de otaliga rigger belt's som finns till salu?

Nja, var lite för brett, och lär ju mötas av samma problem som mitt nuvarande med att spännet är så stort att man inte kan trä det genom ögglorna på byxorna eller utrustningen som ska dit.

Jag förstår inte. Det är ju bara spänne på ena sidan, den andra är ju bara en tygflärp (med kardborre). Eller vill du att båda sidorna lätt ska gå att trä igenom hällorna på byxorna?

Precis som 106 kliar jag mig lite i huvudet över vad det egentligen är du är ute efter, men annars har 5.11 två styva bälten, operator och trainer, det senare lite smalare, som kanske skulle kunna funka? Har inte burit dem själv dock, eftersom de har tunga metallspännen som är krångliga att bära runt metalldetektorer.

Missuppfattade funktionen på TT's rigger belt. Trodde det var samma som på Snigels rigger-bälte. Men hur som hellst så vill jag kunna ta av och sätta dit pistolhölstret snabbt och enkelt (på höger sida), och det går ju ändå inte med Tactical Taylors bälte.

5.11 Trainer såg dock också riktigt trevligt ut.

Tackar för tipsen. :)

Missuppfattade funktionen på TT's rigger belt. Trodde det var samma som på Snigels rigger-bälte. Men hur som hellst så vill jag kunna ta av och sätta dit pistolhölstret snabbt och enkelt (på höger sida), och det går ju ändå inte med Tactical Taylors bälte.

Trä bältet igenom hällorna från andra hållet så är det problemet löst. Men visst, ena sidan kommer det vara krångligare att lossa prylarna på, men inget jätteproblem egentligen. Vill du ha ett bälte som går att trä igenom alla hällor även med spännet är väl det enklaste att använda det man fått av kungen.