Vildmannen Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 iPad 2 släpps kl 17.00 idag. Vem på forumet blir först att stoltsera med ett foto på sitt inköp och vem gör första inlägget med hjälp av den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 iPad 2 släpps kl 17.00 idag. Vem på forumet blir först att stoltsera med ett foto på sitt inköp och vem gör första inlägget med hjälp av den? Någon som har någon mod för att den skall bli airodynamiskt stabil Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajjper Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Om jag hittade ett användningsområde i mitt hem, förutom penismäteri hade jag köpt den. Vill jag se youtube, FB, Twitter eller bara slösurfa passar min 52" LED bättre. Hade jag varit resande försäljare eller haft något mobilt arbete kanske jag skulle ha nytta av den.. Så ni som har en iPad kan gärna för delge mig vad ni konkret har den till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Så ni som har en iPad kan gärna för delge mig vad ni konkret har den till. Jag har en iPad v1, men jag använder den varje dag. Bl.a. kollar jag filmer (perfekt om du är sjuk och ligger i sängen), läser e-böcker, surfar, mailar, ungarna spelar lite, styr diverse elektronik i hemmet osv. Hade en liten misstanke om den inte skulle användas så mycket när dom första veckornas nyfikenhet var över, men jag hade fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted March 25, 2011 Forumsledning Report Share Posted March 25, 2011 ...köpte en tvåa idag. Köade 50min. Elgiganten hade åtminstone sin "kö" inomhus till skillnad från vissa andra som fick stå ute och frysa. De bjöd på våfflor oxå Säljer min Ipad 1 så det blir inte så dyrt med uppbyte. Ville ha den nya pga. kamerorna och möjligheten att köra ut alla appar på TV motsv. Äntligen kan man visa bilder på TVn, sjukt störigt att det inte fanns innan. (utan att behöva haxxa den) Utöver det är Ipad överlägsen resepartner/slösurfare. Det går att göra allt som heter "fördriva tiden" med den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 ...köpte en tvåa idag. Köade 50min. Elgiganten hade åtminstone sin "kö" inomhus till skillnad från vissa andra som fick stå ute och frysa. De bjöd på våfflor oxå Säljer min Ipad 1 så det blir inte så dyrt med uppbyte. Ville ha den nya pga. kamerorna och möjligheten att köra ut alla appar på TV motsv. Äntligen kan man visa bilder på TVn, sjukt störigt att det inte fanns innan. (utan att behöva haxxa den) Utöver det är Ipad överlägsen resepartner/slösurfare. Det går att göra allt som heter "fördriva tiden" med den. Men fan. Fördriva tiden med något i handen har man ju gjort låååångt innan Ipaden kom.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 ...köpte en tvåa idag. Köade 50min. Elgiganten hade åtminstone sin "kö" inomhus till skillnad från vissa andra som fick stå ute och frysa. De bjöd på våfflor också Säljer min Ipad 1 så det blir inte så dyrt med uppbyte. Ville ha den nya pga. kamerorna och möjligheten att köra ut alla appar på TV motsv. Äntligen kan man visa bilder på TVn, sjukt störigt att det inte fanns innan. (utan att behöva haxxa den) Utöver det är Ipad överlägsen resepartner/slösurfare. Det går att göra allt som heter "fördriva tiden" med den. Men fan. Fördriva tiden med något i handen har man ju gjort låååångt innan Ipaden kom.. Men nu kan du göra det elektroniskt Det är den perfekta resepartnern, hela Discworld serien kan man ha med sig och en hel bunt med andra böcker. Ett antal fillmer och spel håller ungarna i schack under långa bilresor, navigator. Hela iTunes biblioteket in i bilstereon. Jag är oerhört nöjd med min Padda och kommer ASAP att byta upp mig till en 2:a med samma argument som Kimster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Har just sålt in denna till frun som när hon insåg att hon kan ta med den upp när hon scrappar direkt skrev under på inköpet. Tror hon kommer använda den minst lika mycket som jag .-) eller troligen mer... Så tips på kul appar??? har hittat en för filebrowser samt spotify (vad jag hann lägga in innan frun slet den ur mina händer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkwand Posted April 24, 2011 Report Share Posted April 24, 2011 Jag funderar på att skaffa en Ipad, den är perfekt om man fotar mycket då skärmen är riktigt bra. Dessutom kan man läsa dokument när man är på resande fot. Jag hade en laptop tidigare men den blev för skrymmande, en Ipad vore perfekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Jag funderar på att skaffa en Ipad, den är perfekt om man fotar mycket då skärmen är riktigt bra. Dessutom kan man läsa dokument när man är på resande fot. Jag hade en laptop tidigare men den blev för skrymmande, en Ipad vore perfekt. Jag kan bara konstatera att bärbart för mitt använande är idag inte en tanke. Jag har en via jobbet men sedan jag köpte IPad är det den som är nummer 1 för surf och annat. Därtill tittar jag mycket mer på webbtv än jag någonsin gjort innan. Idag när jag skulle diskuttera om yhåggnad av altan slängde jag ner bilderna på paddanoch tog med och visade. Gillar inte helt iTunes att tanka genom men får väl leva med det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källberg Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 http://www.dn.se/ekonomi/it-varldens-nostradamus-forutspadde-surfplattan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Ipad2 vs Galaxy Tablet 10.1? IOS vs Android? Jag ser ett ton användningsområden och jag vill nog egentligen ha en "Padda", men magen är inte helt överens med Itunes och avsaknad av USB-port. (behöver jag en sådan å andra sidan?). Det vore smutt att bara peta in plattan till en dator och floffa över det jag vill ha, alt. peta in ett USB-minne i plattan. Hemma/civilt gäller Win7 och BlackBerry, så Apple är snudd på ett okänt element, precis som Android. Eller ska jag har is i magen och invänta Ipad3 eller Tegra3? WTF!? Nu går startskottet för denna tråds flame-war: Apple eller Android? Varför? GMY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Har du spanat in Blackberry Playbook? http://us.blackberry.com/playbook-tablet/ http://www.idg.se/2.1085/1.383717/blackberry-playbook-playbook-ar-mer-an-lek/sida/1/inledning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Har du spanat in Blackberry Playbook? Ja faktiskt, men RIM lämnar rätt mycket att önska, jag upplever Playbook som ganska begränsad, oavsett vad RIM hävdar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Ipad2 vs Galaxy Tablet 10.1? IOS vs Android? WTF!? Nu går startskottet för denna tråds flame-war: Apple eller Android? Varför? GMY Tjoho, ett flame war, Apple mot något annat, har nog inte förekommit sedan slutet på -90 talet Men allvarligt talat så är det mycket en smakfråga. Har du redan ett Apple-hem så är det inget att fundera på, då är det en padda som gäller. Om du inte har några andra " i" produkter så är det nog dags för dig att skriva en kravspec och jobba vidare därifrån. Jämföra priser och vad du faktiskt tänker använda den till. //I, skrivet på min iPad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted November 24, 2011 Report Share Posted November 24, 2011 Vad behöver du USB-porten till? Apple har ett camera connection kit till Paddan som består av två små "dongels" man sätter i dockkontakten. Den ena har en SD-kortläsare, den andra en USB-port. Tydligen kan man koppla in lite tangentbord och annat där, men det är ju långt ifrån allt som stöds. USB-porten är ju egentligen till för att man ska kunna koppla in en kamera, så all annan funktionalitet är sådan som Apple inte lyckats plocka bort Donglarna är så små att jag lyckats slarva bort våra hemma. Nån har lagt dem på ett "smart ställe" i samband med städning antagligen.. :-/ /E Skrivet på min HåPee.. (men det kunde ha varit på en ifån eller ipadda..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.