Guest Nyfiken Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Hej! Jag tänkte höra om ens längd spelar roll om man vill göra lumpen? Jag är 1.55 cm Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
sportdykare Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Min inte nödvändigtvis allt för kvalificerade gissning är att din längd (eller avsaknad av sådan ) torde vara en fördel om du är intresserad av pansar. Det jag är 175 cm och jag hade gärna varit kortare när jag körde PBV 302. Men det finns andra här som kan svara bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lampros Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Hej! Jag tänkte höra om ens längd spelar roll om man vill göra lumpen? Jag är 1.55 cm Mvh Ja, om du är man, nej, inte om du är kvinna. Sannolikt svar i dagens armé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sillmackan Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Läste precis på FMs hemsida, för att jobba på Strv eller strf måste man vara över 156. Så jag antar att du har otur när det gäller det iaf. Men jag tror inte längden är nåt problem om du hamnar på t.ex. en skyttetjänst men jag kan ha fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nyfiken Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Hej! Tack för svar. Jag vill bli soldat, och jag är kvinna. Är det omöjligt för mig att bli det då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoPinky Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Hej! Tack för svar. Jag vill bli soldat, och jag är kvinna. Är det omöjligt för mig att bli det då? Nej, det är inte omöjligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sillmackan Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Hej! Tack för svar. Jag vill bli soldat, och jag är kvinna. Är det omöjligt för mig att bli det då? Nej det är absolut inte omöjligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Hade då två befäl på pansarskytte som var under 155 cm långa och fungerade både som befäl och vagnschefer då jag gjorde lumpen som skytte där, så att längden ska diskvalificera en för tjänst som vagnschef tror jag inte stämmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajjper Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Det är inga problem, jag har sett kortare personer än så i FM. Både som befäl och soldater. Så länge man är längre än sitt vapen så är det nog funkis.. Annars får du fälla ihop kolven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källberg Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Finns det någon max längd? jag är 187cm lång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Finns det någon max längd? jag är 187cm lång. För vissa tjänster finns maxlängd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajjper Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Finns det någon max längd? jag är 187cm lång. För vissa tjänster finns maxlängd. Och omfång, finns en instruktör på Berga (om han jobbar kvar) som inte fick plats i nödutr till slut. Och det berodde inte på fetma.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.