Jump to content

Ficka för pistolmagasinen?

Bandkrängning

Recommended Posts

En kompis har en liten smidig ficka som rymmer 2st pistolmagasin. Köpt på Recon för många år sedan...

Kan inte hitta någon liknande idag, bara sånna som rymmer 1 magasin.

Så har ni några tips på fickor som är bättre än den gråa "vanliga" (men man kan väl inte göra något som är sämre?)

Ja du här är några alternativ iaf:

Pistol Dubbel MagRecon pistolmagasinficka

Eller så kan det vara att han köpt något som inte är en pistolmagasinficka by design men rymmer två pistolmag.

Kikat lite närmare på fickan, och den är inte byggd för pistolmagasin från början, men med lite liggunderlag i bottnen så vart det mer än perfekt.

Söker något som ser ut ungefär som recons pistolmagasinsficka, fast för 2 magasin. (alltså ett lock, som en ficka för AK-magasinen).

Vad var fel med Bianchi-fickan? Den borde du dessutom kunna få ut från förrådet.

Sitter löst och sladdrigt vilket gör att allt fasnar i den, dessutom så täcker den ju 3! fästplatser i västen/kroppsskyddet då idioten som konstruerade skiten lät den sticka ut en halv plats åt varje håll...

Aha, då förstår jag problemet. Själv har jag aldrig använt magfickan, utan körde en kombination av gamla hölstret och nya fickorna.

Å andra sidan sitter väl allt mer eller mindre sladdrigt i SV2000? Jag tror för övrigt 'skiten' konstruerades för att i första hand sitta i ett bälte, snarare än i en väst.

Jag tror för övrigt 'skiten' konstruerades för att i första hand sitta i ett bälte, snarare än i en väst.

Rätt, Bianchi-prylarna togs fram långt innan MOLLE/PALS ens var påtänkt. Jämfört med dåtidens ALICE-clips är Bianchi-clips fantastiskt bra.