Bandkrängning Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Har en Nikon P7000, som är precis så att den är för stor för att ha i de översta benfickorna. (och att ha en kamera längre ner på benen vet ju alla hur det slutar...) Så jag behöver en ficka att sätta på kroppsskyddet/stridsvästen Har kikat lite på Makpeditions anemone: http://www.maxpedition.com/store/pc/ANEMONE-7p170.htm Verkar ju helt ok, ska ändå beställa en ryggsäck därifrån, så då kan man ju plocka med en. Men har ni andra tips på liknande så är det uppskattat. Vore bra om man kan välja på grön och khaki. Har inte kollat med plutonchefen vilka färger som gäller än... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Tactical Tailor säljer hårda lådor/fickor som kan köpas på D-gear. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 jobbigt att ha kameran i en ficka... då får man aldrig fram den. Själv kör jag med nya vapenremmen och har kameran hängande på vänster sida. Fungerar klockrent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Wayne Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Magasinsfickorna man får till Glocken passar perfekt till de flesta kompaktkamerorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bandkrängning Posted March 7, 2011 Author Report Share Posted March 7, 2011 Magasinsfickorna man får till Glocken passar perfekt till de flesta kompaktkamerorna. Dock så är inte P7000 nån "vanlig" kamera, utan en proffskamera som är något större än "snittet". Har bara den gamla gråa fickan för glock-magasinen. Men man kanske får ut nya senare? Att ha den hängades löst är ju helt uteslutet. Antingen så kommer man ju att mosa den i luckan eller mot allt annat hårt som finns i fordonen, eller så kommer den att vara så full med damm att den inte startar efter någon vecka... De där plastlådorna såg ju riktigt fina ut. Dock så kanske man kommer att skaka sönder kameran då den ligger och hoppar runt inne i lådan istället? (råkade ut för en liknande grej med en GPS som helt enkelt vibrerade sönder i vagnen). Tror nog mest på någon styvare/vadderad nylonficka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Wayne Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Fickan är en Bianchi, size no3 står det. Den är 8cm bred,12cm hög och 3,5 cm djup. Googlade på din kamera och fann följande mått Ca 114,2 × 77,0 × 44,8 mm, perfekt om det inte vore för djupet. Men som sagt, till vanliga kompaktkameror funkar dessa fickor perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 (edited) Vira en strumpa runt fanskapet/fyll fickan med skumgummi. Dock ska vi inte överdriva, det är faktiskt en kompaktkamera vi talar om. Om inköpspriset är runt 3000 kan en ficka för 500 vara overkill, torde inte en magasinsficka till AK5/motsvarande kunna svälja den + strumpan? EDIT: Lovepro gör jävligt bra kameraväskor. De har en bagfinder där du matar in din kameras yttermått, om du vill ha extra plats för batterier/kort, vilket mtrl du vill ha den i och lite annat. Deras "Sliplock"-system (se nedan) ser ut som om det skulle vara kompatibelt med SV2k-systemet. Jag hittade denna som borde passa din kamera och kommer i grönt. Sliplock: Edited March 7, 2011 by 903Lew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 tactical workshop Vet inte om den här är för liten, man jag har deras större "Go Bag" kameraväska till min Canon 50D och är grymt nöjd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Storleksmässigt går den ju väl ner i en vanlig magficka. Gör ett extra stöt och vibrationsskyddande lager av fyra plastskivor, skumgummi och tejp. Gratis, fickan är godkänd och sticker inte ut. Och är lätt att öppna och stänga. Hade jag gjort om jag skulle ha den storleken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halldén Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Hah, fick precis upp den osannolika bilden av komatrollet som i panik försöker mata in sin nya Canon i magasinstyrningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bandkrängning Posted March 8, 2011 Author Report Share Posted March 8, 2011 Storleksmässigt går den ju väl ner i en vanlig magficka. Gör ett extra stöt och vibrationsskyddande lager av fyra plastskivor, skumgummi och tejp. Gratis, fickan är godkänd och sticker inte ut. Och är lätt att öppna och stänga. Hade jag gjort om jag skulle ha den storleken. Ja, det är väl iof kanske en bättre idé. Får se om man kan få ut nån extra flerbruksficka-liten eller en magg-ficka. Annars är väl recons fickor nästan identiska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 Ja, det är väl iof kanske en bättre idé. Får se om man kan få ut nån extra flerbruksficka-liten eller en magg-ficka. Annars är väl recons fickor nästan identiska? Ja, det är de. Om du tänkt köpa från dem, köp då deras Ak4-ficka till magasinen och använd kronans tajta fickor till kameran. http://www.recon.se/stridsvast-tillbehor/recon-stridsvast-tillbehor/recon-magasinsficka-ak-4/5-htl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts