Anders S Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Hej hej! Jag har försökt klura ut genom att främst google men inte blivit något klokare hur planerna ser ut framöver för HKP 9? Kommer dom finnas kvar länge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 HKP 9 är avvecklad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders S Posted February 21, 2011 Author Report Share Posted February 21, 2011 HKP 9 är avvecklad. Läste det här nämligen: http://www.forsvarsmakten.se/sv/Materiel-och-teknik/Flyg/Helikopter-9/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynx Lynx Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 HKP 9 är avvecklad. Läste det här nämligen: http://www.forsvarsmakten.se/sv/Materiel-och-teknik/Flyg/Helikopter-9/ Ja, det är helt naturligt av dig att undra. Försvarsmaktens officiella information avseende våra helikoptersystem på forsvarsmakten.se har en hel del övrigt att önska. Varken hkp9 eller hkp4 används längre av Helikopterflottiljen och Försvarsmakten. Trots att informationen på hemsidan säger annat. På sidan om hkp14 står om de 18 nya helikoptrarna, ungefär som om de är i full drift idag. De flesta känner givetvis till att det är långt ifrån verkligheten. På motsvarande sätt som jag störs av den missvisande informationen på hemsidan, stördes jag kraftfullt på Försvarsmaktens huvudflygdag i Linköping i juni 2010, där hkp4, 9, 10, 14 och 15 visades upp och alla presenterades som om de var en aktiv del av FM helikopterförmåga. I själva verket var då endast hkp10 och 15 aktiva i FM, och 14 långsamt på väg in. En större ärlighet och tydlighet från FM sida kunde gott önskas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders S Posted February 21, 2011 Author Report Share Posted February 21, 2011 Aha men då hänger jag med lite mer i hur det ligger till Spännande det där med hur man lägger upp och visar information Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts