fluffochkrull Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 Hej! Någon som kan tipsa mig om en bra backpackerväska? Jag vill helst finna den perfekta balansen mellan kvalité och kostnad då jag är en ynka student // fuffochkrull Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 En begagnad vulcan/trident borde väl fungera? Kostar allt mellan 1300-2000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 Om du någon gång befinner dig i Åredalen (på studentvecka motsvarande) så kan/ska/borde du titta in på Lundhags och kolla på andrasorteringen. Fantastiska ryggsäckar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 Jag skulle rekommendera en Haglöfs, Lundhags Norröna eller en Osprey. Finns billiga att hitta på Blocket eller liknande sida. Köp inte för många liter om du ska "backpacka". Sist jag var ute 6 månader i Asien hade jag 45L huvudsäck från Norröna+liten 25L Haglöfs Shosho och det räckte och blev över. Men 55-60L i huvudsäcken är väl det vanligaste att kånka på. God tur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stridspitt90 Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 Vulcan/Trident med sidofickor fungerade finfint för mig i ett halvår, nästan lite för mycket plats....släpade runt på en massa onödigt tungt skit. Resan efter tog jag en klassisk North Face väska, du vet den där klassiska plastiga (stänkskyddad) som man kan både som axelväska och ryggsäck, tyckte faktiskt att den var bättre. Speciellt kombinerad med en liten uppdragsäck att ha med ut på stan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krabba-Snake Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 LK100 är inte så fel den heller. Du kanske hittar den på något militär överskottsförsäljning. Det enda som är obra med den är avbärarbältet med det kan lätt bytas ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pappsen Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 Se här: http://www.coldskills.com/webbshop_stc/#bagage Bra killar, har bara bra erfarenheter som kund. Läs gärna deras guider.... http://www.coldskills.com/index.php/coldskills/guider Du skriver inte vart du ska... har själv fotvandrat runt halva klotet... lägg inte tonvikten på "ball" ryggsäck... sikta på att må bra och på att överleva i skilda miljöer. Om du nu ska lämna europa vill säga. PM:a om du vill ha svar på specifika frågor. Vänligen Pappsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted February 24, 2011 Report Share Posted February 24, 2011 Chimidan och patrullsäck funkade bra för mig senast, Trident m. PLCE-fickor går bra det också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.