Jump to content

Bilder på forumet

Kornett

Recommended Posts

Hur lägger jag upp en bild på forumet? När jag skriver ett inlägg så finns knappen bilder och en media, men när jag klickar på dessa skall jag uppge URL till bilden/mediat. Men dessa ligger på min dator.

Skapa ett konto på te.x.PhotobucketNär du laddat upp bilden får du olika länkningsalternativ till bilden, bland annat med ""-tag som man använder på forum.

forumbilder.se är gratis och enkelt. Du kan välja mellan både miniatyrer med länk till den större och stora bilder direkt. Tyvärr laddar man bara upp en bild åt gången, men för enstaka poster är det väldigt enkelt. Bara välja vilken bild du vill ladda upp, hur stor den skall vara, och vilken sorts länk du vill ha. Sen är det bara CTRL-C och CTRL-V (klipp och klistra) här.

Begränsning på 4 MB så, orginalen i datorn kan behöva minskas lite först dock.

wwww.forumbilder.se

Miniatyr, klickbara till större bild.:

d19201141244P41fa.jpg

Hotlink:

d19201141244P41fa.jpg

Bara länk:

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=d19201141244P41fa

• Super Administrators

Hur lägger jag upp en bild på forumet? När jag skriver ett inlägg så finns knappen bilder och en media, men när jag klickar på dessa skall jag uppge URL till bilden/mediat. Men dessa ligger på min dator.

Att lagra bilder kräver även bandbredd och bandbredd kostar pengar. Så precis som tipsen säger använd andra sidor för att lösa bildbehovet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...