Jump to content

Vilken tjänst är bäst på Ing2?

Recommended Posts

Ligger som sagt i K-na, som KC (GB) i vakten *suck*. Ska söka Yoff men kan inte det på denna tjänst, så efter 5mån där ska jag ta mitt pick och pack och börja om vid Ing 2 nästa vecka! Undrar vilken tjänst som ger mest där (gärna spränga en del=). Tacksam för svar innan helgen då jag ska meddela Vpl handläggaren där vad jag vill "bli".

Mvh

Kopral H-son

Har ingen värre koll på vad de pysslar med på Ing2 i år (heller) men satsa på samma som jag ("fältarbete"), det är vad jag förstått i princip de enda som man får spränga på ing, bortsett från Amröj. Kommer du in som amröj så VET du att du får spränga mängder. =) Vet inte hur det är att bli Yoff som amröj, men utlandstjänst kommer du nog med på om du får betyg så det räcker.  Ja, okej.. alla får väl grundläggande sprängutb. Men det roliga är ju när man får ladda stora saker.. ;)

Läste på Ing2s hemsida att dom utbildar pansarvärnsrobotpluton!! De kanske kan vara nået, åker runt i gamla ryska PBV:er.. Hmm verkar dock vara en ganska trist stad jämfört med K-na, men men! Man ska ju inte supa bort kungens pengar så! Finns lite att välja på, dock INTE bevakningsgruppchef, urghh vad det är tråkigt!

försök bli KB vettja! fast de har väl redan ryckt in kanske... men annars så kan du ju söka pvrobotplutonbefäl, det verkar va en grym tjänst. eller som de andra föreslagit, amröj eller dykare. ingenjör kan nog också va skoj, men då ingår ju brobyggande också förstås..

• 2 weeks later...

Var ju 6 år sedan jag låg inne på ING 2 och mycket har förändrats där. På den tiden fick man spränga iaf, vi fick sätta upp stridvagnsmina 5 under en bil och detta efter att vi sprängt en fordons mina 13 på den stackars bilen he he he.

Sök Amröj då får du spränga så du blir nöjd.

Om du får Lt Ruck så kommer du få prova en massa skoj när det gäller sprängning =)

Guest Greven

Starkt jobbat att börja om - det tyder på ambition och driv. Med det i bagaget har du goda chanser att lyckas.

Jag kan bara stämma in i kören - röj dyk eller amröj.

Lycka till!

Se till att de inte tar ifrån dig din korpralsgrad, det får de nämligen inte. Är du en gång befordrad så gäller detta. Degradering används inte inom FM.

Kanske inte det viktigaste inlägget direkt, men rätt skall vara rätt.

Lycka till på din nya tjänst på Ing2.

Tyvärr måste jag meddela att rekdykaraspiranterna (7+1)redan är uttagna.

Dom utbildas på 3:e kompaniet (Lednings/tross kompani) där jag tjänstgör.

I övrigt på Ing2 utbildas ett förbindelsekompani (2:a) och ett ingenjörskompani (4:e)

Utöver dessa ligger KB (som egentligen bara är PB iår) på 1:a kompaniet tillsammans med vakt/insats.

The Swede

Ing2 finns det?? Och i så fall var??

Jo, det finns. http://www.ing2.mil.se/ Ligger i Eksjö. Enda kvarvarande Ing-regementet, nuförtiden har det blivit mer "Ingfanteri", efter att de la ner ett regemente med massa stridisar i närheten som de då strategiskt la över till Ing2.

Amröjskolan ligger på Ing2. http://www.swedec.mil.se/article.php?id=2912

Lite märklig fråga du kom med tycker jag.. men jag har hört lite roligheter från tiden då Ing1 fanns..

T.ex. en liten omskrivning av skapelseberättelsen:

"I begynnelsen fanns Ing-ett"  m.m. m.m.

Ha-ha-ha...

@Ing ".....efter att de la ner ett regemente med massa stridisar i närheten som de då strategiskt la över till Ing2"

regementet i fråga var IB12. Stridisar.....tar det som en komplimang och tackar.....:)