MKS GB Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Ligger som sagt i K-na, som KC (GB) i vakten *suck*. Ska söka Yoff men kan inte det på denna tjänst, så efter 5mån där ska jag ta mitt pick och pack och börja om vid Ing 2 nästa vecka! Undrar vilken tjänst som ger mest där (gärna spränga en del=). Tacksam för svar innan helgen då jag ska meddela Vpl handläggaren där vad jag vill "bli". Mvh Kopral H-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fö strv 122 Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 KC ? Är ju intefrån ing2 men mina kompisar som låg som rekdykare förra året hade fruktansvärt kul verkar det som. Även rätt jobbigt kan man ju tillägga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Undrade faktiskt lite vad som hände med dig. Kan inget om Ing 2 direkt, men det var strongt gjort att till slut få byta. Lycka till och meddela vad det blev av dig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKS GB Posted June 27, 2002 Author Report Share Posted June 27, 2002 Jo jag har haft det lite körigt med hela "sekreterar-trafikpost-låsa-efter-andra-vara-trevlig" grejen. Nu äntligen verkar jag var på G igen! Just det ja GB i flottan heter KC = Kvarters Chef ha de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 SVIKA FLOTTAN Å GÅ ÖVER TILL ARMÉN!?!?!?!?!? Förrädare! :P Nej, men allvarligt talat. Eftersom det är för att kunna bli Yoff så förlåter jag dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Har ingen värre koll på vad de pysslar med på Ing2 i år (heller) men satsa på samma som jag ("fältarbete"), det är vad jag förstått i princip de enda som man får spränga på ing, bortsett från Amröj. Kommer du in som amröj så VET du att du får spränga mängder. =) Vet inte hur det är att bli Yoff som amröj, men utlandstjänst kommer du nog med på om du får betyg så det räcker. Ja, okej.. alla får väl grundläggande sprängutb. Men det roliga är ju när man får ladda stora saker.. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKS GB Posted June 27, 2002 Author Report Share Posted June 27, 2002 Läste på Ing2s hemsida att dom utbildar pansarvärnsrobotpluton!! De kanske kan vara nået, åker runt i gamla ryska PBV:er.. Hmm verkar dock vara en ganska trist stad jämfört med K-na, men men! Man ska ju inte supa bort kungens pengar så! Finns lite att välja på, dock INTE bevakningsgruppchef, urghh vad det är tråkigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KattenJansson Posted June 28, 2002 Report Share Posted June 28, 2002 Öhh går det att välja armédykare eller vad det nu heter på Ing2? Om inte så hade jag nog kollat efter en amröj tjänst. Verkar ju riktigt roligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 28, 2002 Report Share Posted June 28, 2002 KAN du, så välj för böfvelen en dyktjänst eller amröj!! Efter det är nog Farb'are skojigast! =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 28, 2002 Report Share Posted June 28, 2002 försök bli KB vettja! fast de har väl redan ryckt in kanske... men annars så kan du ju söka pvrobotplutonbefäl, det verkar va en grym tjänst. eller som de andra föreslagit, amröj eller dykare. ingenjör kan nog också va skoj, men då ingår ju brobyggande också förstås.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo One Posted July 10, 2002 Report Share Posted July 10, 2002 Var ju 6 år sedan jag låg inne på ING 2 och mycket har förändrats där. På den tiden fick man spränga iaf, vi fick sätta upp stridvagnsmina 5 under en bil och detta efter att vi sprängt en fordons mina 13 på den stackars bilen he he he. Sök Amröj då får du spränga så du blir nöjd. Om du får Lt Ruck så kommer du få prova en massa skoj när det gäller sprängning =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Greven Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Starkt jobbat att börja om - det tyder på ambition och driv. Med det i bagaget har du goda chanser att lyckas. Jag kan bara stämma in i kören - röj dyk eller amröj. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 Se till att de inte tar ifrån dig din korpralsgrad, det får de nämligen inte. Är du en gång befordrad så gäller detta. Degradering används inte inom FM. Kanske inte det viktigaste inlägget direkt, men rätt skall vara rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dass Posted July 11, 2002 Report Share Posted July 11, 2002 strongt jobbat! undrar bara hur du bytte från det ena till det andra. lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 12, 2002 Report Share Posted July 12, 2002 Lycka till på din nya tjänst på Ing2. Tyvärr måste jag meddela att rekdykaraspiranterna (7+1)redan är uttagna. Dom utbildas på 3:e kompaniet (Lednings/tross kompani) där jag tjänstgör. I övrigt på Ing2 utbildas ett förbindelsekompani (2:a) och ett ingenjörskompani (4:e) Utöver dessa ligger KB (som egentligen bara är PB iår) på 1:a kompaniet tillsammans med vakt/insats. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Posted July 15, 2002 Report Share Posted July 15, 2002 Ing2 finns det?? Och i så fall var?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 15, 2002 Report Share Posted July 15, 2002 Ing2 finns det?? Och i så fall var?? Jo, det finns. http://www.ing2.mil.se/ Ligger i Eksjö. Enda kvarvarande Ing-regementet, nuförtiden har det blivit mer "Ingfanteri", efter att de la ner ett regemente med massa stridisar i närheten som de då strategiskt la över till Ing2. Amröjskolan ligger på Ing2. http://www.swedec.mil.se/article.php?id=2912 Lite märklig fråga du kom med tycker jag.. men jag har hört lite roligheter från tiden då Ing1 fanns.. T.ex. en liten omskrivning av skapelseberättelsen: "I begynnelsen fanns Ing-ett" m.m. m.m. Ha-ha-ha... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted July 15, 2002 Report Share Posted July 15, 2002 @Ing ".....efter att de la ner ett regemente med massa stridisar i närheten som de då strategiskt la över till Ing2" regementet i fråga var IB12. Stridisar.....tar det som en komplimang och tackar..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts