Källberg Posted February 10, 2011 Report Share Posted February 10, 2011 Hej Hur vet man man har Windows 7, 32 eller 64bit?? och vad är skillnaden?? Har nämligt kommit över en Windows 7 Ultimate 32-bit uppgradering, gratis och legalt. Någon? ------------------------------------------------- har tydligen 64-bit, så det sket sig. Men vad är skillnaden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted February 10, 2011 Report Share Posted February 10, 2011 Vill du veta vad du har installerat på datorn nu så står det bland annat under kontrollpanelen-system. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted February 10, 2011 Report Share Posted February 10, 2011 http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions The terms 32-bit and 64-bit refer to the way a computer's processor (also called a CPU), handles information. The 64-bit version of Windows handles large amounts of random access memory (RAM) more effectively than a 32-bit system. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källberg Posted February 10, 2011 Author Report Share Posted February 10, 2011 tack för svaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted February 11, 2011 Report Share Posted February 11, 2011 T.ex datorn kan hantera max 3-3.5gb ram med ett 32mbit system. På 64 så vet jag inte begränsningarna... Har du 64bit så måste du ha en cpu som har support för det, och kör du en sådan cpu på 32bits system så är den inte lika rapp. Kort sagt så är 64bit bättre så länge du har rätt delar, som du nu verkar ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dini Posted February 11, 2011 Report Share Posted February 11, 2011 Ja. Förr var det annorlunda då vissa program funka dåligt på 64-bitars. Men åtgärdat. Så kan du så kör 64! du får en maxbegräsning på typ 32gb ram eller något istället för 3.5-4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted February 11, 2011 Report Share Posted February 11, 2011 Ja. Förr var det annorlunda då vissa program funka dåligt på 64-bitars. Men åtgärdat. Så kan du så kör 64! du får en maxbegräsning på typ 32gb ram eller något istället för 3.5-4 64bit minnesadressering ger teoretiskt en övre gräns på 18 EB, inte 32 GB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dini Posted February 11, 2011 Report Share Posted February 11, 2011 Så pass! Fel av mig då Men den praktiska gränsen då? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted February 11, 2011 Report Share Posted February 11, 2011 Har bara sett (kommersiella) moderkort med 8 platser för RAM, men det finns nog fetare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dini Posted February 11, 2011 Report Share Posted February 11, 2011 Och största RAM-minnet på marknaden är? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted February 11, 2011 Report Share Posted February 11, 2011 http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_biggest_ram_card hö.hö.hö Vet inte! Inte i alla fall det största minnet som passar kommersiella datorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted February 12, 2011 Forumsledning Report Share Posted February 12, 2011 192GB RAM är det största jag sett på en "normal" arbetsdator. HPs Z800 är ett exempel, som är mångas videoredigerares dröm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cykelskytt Posted February 12, 2011 Report Share Posted February 12, 2011 IBM z196 med 3056 GB kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted February 14, 2011 Report Share Posted February 14, 2011 IBM z196 med 3056 GB kanske? Aldrig att jag befattar mig med IBM System Z igen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 IBM z196 med 3056 GB kanske? Aldrig att jag befattar mig med IBM System Z igen! Du har bara hittat fel version av den. Tyvärr var det fotoförbud på IBM anläggningen i frankrike men de hadde en med ölhävet och kylskåp.... Dvs de hadde tagit skalet av en 390 och gett den ett betydligt trevligare innehåll Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeffeA Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Hej , Jag kör Windows 7 och har problem, För att kunna röra mig inom forumet måste jag köra 32 bitars och kontinerligt klicka på ett kompabilitets verktyg uppe vid webadress rutan. Att köra i 64 bitar är omöjligt. Några tips ? Leffe A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Vad använder du för webbläsare? Jag har Firefox på Win7 Premium 64 och har inga problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeffeA Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Internet Explorer 9 Leffe A Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeffeA Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Det var mycket enkelt , taskigt batteri i trådlösa musen. Fixat men tack för tipset Leffe A Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 T.ex datorn kan hantera max 3-3.5gb ram med ett 32mbit system. På 64 så vet jag inte begränsningarna... Har du 64bit så måste du ha en cpu som har support för det, och kör du en sådan cpu på 32bits system så är den inte lika rapp. Kort sagt så är 64bit bättre så länge du har rätt delar, som du nu verkar ha. Begränsningarna sitter idag i moderkorten och plånboken, inte i 64 bit designen Skillnande i prestanda mellan 32 och 64 bit är inte praktiskt märkbara vid normal användning. Sitter man med extremt datahungriga program då gör det skillnad men inte för "svensson bruk". Edit: Läsa hela tråden var svårt det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.