madman Posted February 4, 2011 Report Share Posted February 4, 2011 Såg att Landsverk hade lämnat förslag till till pbv 302 och Ikv 91 men att Hägglunds som bekant fick båda. Det jag undrar över är deras modell på pbv 302. Det ser ut som att den skulle beväpnas med en kanon. Vad var det mer som skilde förslagen åt? Det ser ut som det därför skulle bli trängre och mindre antal soldater kunde transporteras? Likaså upphöjningen i bak på deras ikv 91. Är det ett skyddat utrymme för att kunna transportera soldater? Kunde då tornet rotera 360 grader? Tacksam om någon vet något dessa frågor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FCR2 Posted February 4, 2011 Report Share Posted February 4, 2011 Såg att Landsverk hade lämnat förslag till till pbv 302 och Ikv 91 men att Hägglunds som bekant fick båda. Det jag undrar över är deras modell på pbv 302. Det ser ut som att den skulle beväpnas med en kanon. Vad var det mer som skilde förslagen åt? Det ser ut som det därför skulle bli trängre och mindre antal soldater kunde transporteras? Likaså upphöjningen i bak på deras ikv 91. Är det ett skyddat utrymme för att kunna transportera soldater? Kunde då tornet rotera 360 grader? Tacksam om någon vet något dessa frågor. jag skulle ställa frågan på Skalmans forum, där har Svenskpansarhistoriskförening en hörna i forumet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
madman Posted February 4, 2011 Author Report Share Posted February 4, 2011 Tack för tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted February 4, 2011 Report Share Posted February 4, 2011 Finns en hel del här: http://www2.landskrona.se/kultur/landsverk/militart/pansarstart.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts