Jump to content

Mjukvarufel

404 Skenberg

Recommended Posts

Startar denna tråden för att ta upp mjukvarufel som kan komma upp i pc´n.

Om det finnes tråd om detta sen tidigare Bg var då snäll o lägg in detta i befintlig tråd.

Jag undrar om någon vet varför Google Chrome och Facebook verkar strula.

Spec:

Min sambos dator.

Dell Dimension 3100

3Ghz Celeron

1Gb ddr2 400mhz

Win Xp Sp3

Google Chrome

Feltyp:

Hon loggar in på Fb via chrome.

Då kan hon ej se sina senaste inlägg varje gång hon loggar in utan det kan ske vart annan gång eller vart tredje gång.

Sen så ser hon inte den senaste bilden som hon lade in via sin Htc. Den finnes inte i hennes mobil uppladningar.

Testade även via Firefox och fick samma fel.

Har virus kollat datorn.

Den är ren enligt antiviruset.

Någon som vet om detta är ett mjukvaru fel som är lätt att fixa med en patch eller uppdatering eller om det kan vara något annat som spökar?

Jag provade precis enligt förloppet som du beskrev, med både chrome och firefox. Jag kunde se mitt senaste inlägg. Så jag skulle gissa att det är ett lokalt problem på din sambos dator.

Fast jag har dock inte samma sorts dator.

Lycka till med lösningen :baskerKav:

Tack för svaret.

Men vad kan det då vara om det är ett lokalt fel som har inträffat?

För som jag skrev tidigare så är det inga virus i pc´n.

Kan det vara så att det är en uppdatering som behöves till både xp och chrome?

Mvh

404 Skenberg

Ja, jag skulle göra som Kanna säger.

Om det funkar med Explorer så är det med stor sannolikhet att det är Firefox och Chrome som inte fungerar. Det kan ju också vara så att facebook inte är lika bra anpassat till Firefox och chrome som det är till Explorer.

Men för säkerhetsskull gör en uppdateringssökning.

Det är vad jag skulle gjort iallafall

mvh sillmackan94

Ja, jag skulle göra som Kanna säger.

Om det funkar med Explorer så är det med stor sannolikhet att det är Firefox och Chrome som inte fungerar. Det kan ju också vara så att facebook inte är lika bra anpassat till Firefox och chrome som det är till Explorer.

Men för säkerhetsskull gör en uppdateringssökning.

Det är vad jag skulle gjort iallafall

mvh sillmackan94

Förslagsvis gör en sak i taget.Då är det lättare att se var felet ligger sen.

Det låter som om din cache inte raderas efter avstängning. Jag tycker nog att du ska först kolla det i inställningarna så att det raderas efter varje nedstängning. Det är oftast detta klassiska fel som uppstår.

Det låter som om din cache inte raderas efter avstängning. Jag tycker nog att du ska först kolla det i inställningarna så att det raderas efter varje nedstängning. Det är oftast detta klassiska fel som uppstår.

Ett annat tips är att logga in på Facebook och sedan trycka Ctrl och F5 samtidigt för att tömma cachen.

• 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...