Jump to content

Don´t mess with the Gurkhas?

Aigore

Recommended Posts

En Gurkhas har vunnit mycket av psyk konfilkten innnan ens striden inlettts mycket pga deras rykte.

att råna någon eller några bygger ju på att injaga skräck i offret och få dem att ge upp vad rånarna vill ha. Jag tvivlar på att de tränat närkamp med en knivbeväpnad person eller är beredda att ta den risken.

• 1 month later...

Lite OT!

Men det finns en gammal skröna om en "högre" brittiskt officer som var på besök hos Gurkas.

Han frågade regementschefen om dom verkligen var så tuffa som sas, regementschefen svarade med att ställa upp en pluton på gårdsplan och sa till manarna:

"Jag har ett uppdrag som jag behöver frivilliga till. Uppdraget kommer börja med att ni får hoppa hur ett flygplan på 100m höjd."

Ca halva plutonen tog ett steg framåt.

Besökaren tyckte att det där var inte så märkvärdigt...

Då vänder sig regementschefen åter en gång till soldaterna och säger:

"Ni får fallskärmar!"

Då tar övriga soldater ett steg framåt.

Hur mycket sanning som finns i denna historia låter jag vara osagt, men hört den nu från både svenska, norska och brittiska soldater....

Men tuffa grabbar är det....

• 2 weeks later...

..enligt Skotska Metro ska han även ha skrikit "I will kill you!" på Nepalesiska när han dängde den sista talibanen i skallen med trefoten. Ruskigt tuff kille (som enligt samma tidning ska vara 5'7'', dvs kortare än 170cm).

• henke changed the title to Don´t mess with the Gurkhas?