Aigore Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 ENSAM Gurkhas tar sig an 40 banditer på ett tåg enbart utrustad med en kniv!....... släng dig i väggen Die Hard! (de stavar lite annorlunda till Gurkhas dock) Länk till hård kille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajjper Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 Dödade tre och skadade åtta stycken allvarligt, resten flydde. Han får gärna vara med i min grupp om vi hamnar i ofred. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Want Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 (edited) Länken fungerar inte :( Edit hittade denna när jag googlade... http://www.blackfive.net/main/2011/01/the-fight-one-lone-retired-gurkha-against-a-train-with-40-bandits.html Edited January 28, 2011 by Want Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kena Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 Det är inte konstigt att Gurkhas är så fruktade som de är Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 Ska fan mycket till innan jag börjar jiddra med en grov Gurkha som viftar med en kukri. Sablarns! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 En Gurkhas har vunnit mycket av psyk konfilkten innnan ens striden inlettts mycket pga deras rykte. att råna någon eller några bygger ju på att injaga skräck i offret och få dem att ge upp vad rånarna vill ha. Jag tvivlar på att de tränat närkamp med en knivbeväpnad person eller är beredda att ta den risken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 30, 2011 Report Share Posted January 30, 2011 Tråkigt att den riktiga historien inte är riktigt lika häftig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigore Posted January 30, 2011 Author Report Share Posted January 30, 2011 Tråkigt att den riktiga historien inte är riktigt lika häftig... LOL Det där kan man ju inte göra en action film på! Som sagt, första historien var roligare....även om den andra var sann :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drmagoo Posted March 10, 2011 Report Share Posted March 10, 2011 Lite OT! Men det finns en gammal skröna om en "högre" brittiskt officer som var på besök hos Gurkas. Han frågade regementschefen om dom verkligen var så tuffa som sas, regementschefen svarade med att ställa upp en pluton på gårdsplan och sa till manarna: "Jag har ett uppdrag som jag behöver frivilliga till. Uppdraget kommer börja med att ni får hoppa hur ett flygplan på 100m höjd." Ca halva plutonen tog ett steg framåt. Besökaren tyckte att det där var inte så märkvärdigt... Då vänder sig regementschefen åter en gång till soldaterna och säger: "Ni får fallskärmar!" Då tar övriga soldater ett steg framåt. Hur mycket sanning som finns i denna historia låter jag vara osagt, men hört den nu från både svenska, norska och brittiska soldater.... Men tuffa grabbar är det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 "Lone stand against Talbians" Enligt artikeln ska han till slut ha fått andvända trefoten till kspn för att slå på talibaner som klättare upp för väggen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 ..enligt Skotska Metro ska han även ha skrikit "I will kill you!" på Nepalesiska när han dängde den sista talibanen i skallen med trefoten. Ruskigt tuff kille (som enligt samma tidning ska vara 5'7'', dvs kortare än 170cm). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts