Jump to content

Fuskbyggarna

beaver_sthlm

Recommended Posts

Sitter och kikar på tv4 och noterar att "fuskaren" bär komplett m90 med förbandsmärke. Om man bortser från det underliga beteendet om han nu inte tillhör utlandsstyrkan kan man ju fundera på om det inte rör sig om ett föregivande av allmän ställning enligt andra rekvisitet i Brb 17:15.

Bara jag som stör mig på detta?

Nope, inga kragspeglar vad jag ser, däremot en swepatch vid 33:12

Och något skumt på vänstra bröstfickan, straxt under namnbricke-flärpen syns också där omkring, vad är det?

http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/fuskbyggarna?title=fuskbyggarna_del_3&videoid=1207179

Nope, inga kragspeglar vad jag ser, däremot en swepatch vid 33:12

Och något skumt på vänstra bröstfickan, straxt under namnbricke-flärpen syns också där omkring, vad är det?

http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/fuskbyggarna?title=fuskbyggarna_del_3&videoid=1207179

Funderade också vad det var för märke. Men förmodligen något av ickemilitär innebörd.

Möjligen förnedrar han sig själv.

Vid första anblicken kan det se något "respektingivande" ut med M/90 och vältrimmad hårväxt på huvudet samt swepatch på axeln.

Någon som vet om killen har bakgrund i US?

Men hans slappa stil med rökandet, förvirrade ordslingeri och skuldförnekelse avslöjar snarare en tragisk människa som behöver hävda sig eftersom han innerst inne känner att han inte räcker till.

Å andra sidan köper jag helt att han har en M/90 på sig ute i skogen, det är hur man än ser på saken ett lämpligt och bekvämt klädval som ingen vare sig kan eller skall lastas för.

"Whatever" är ett bra ord som kan tillämpas.

Möjligen förnedrar han sig själv.

Vid första anblicken kan det se något "respektingivande" ut med M/90 och vältrimmad hårväxt på huvudet samt swepatch på axeln.

Någon som vet om killen har bakgrund i US?

Men hans slappa stil med rökandet, förvirrade ordslingeri och skuldförnekelse avslöjar snarare en tragisk människa som behöver hävda sig eftersom han innerst inne känner att han inte räcker till.

Å andra sidan köper jag helt att han har en M/90 på sig ute i skogen, det är hur man än ser på saken ett lämpligt och bekvämt klädval som ingen vare sig kan eller skall lastas för.

"Whatever" är ett bra ord som kan tillämpas.

Fast tidigare såg man hur han hade M/90 på sig på vad som såg ut att vara arbetsplatsen. Optimalt? Javisst! fun_icon_nana.gif

Det är en mycket stark varningsklocka på människor som går omkring i M90 till vardags. Undantaget när man jagar eller ägnar sig åt friluftsliv. Men det finns faktiskt mycket bättre kläder civilt till detta. Själv föredrar jag mitt Fjällräven-ställ om jag skall ut i skogen.

Jag tycker nog att det skulle vara bra att nämna att han ej tillhör FM i programet. För att det otränade ögat ser ju bara att han har militäruniform, vilket kan innebära att det är den bilden åskådaren får av FM. (även om han inte beter sig som man kanske borde göra inom FM)

Det är min åsikt iaf. :)

Jag tyckte inte heller att det var speciellt lämpligt med M90. Hade det varit M59 (vilket jag själv använder trots att jag har tillgång till M90) hade det varit en helt annan sak men M90 och allt som kom fram i programmet (och allt inofficiellt) tyder på en wannabee med väldigt dåligt självförtroende innerst inne. Det finns många slags diagnoser,,,,,,,,,, ;-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...