Jump to content

Sjöofficer -Ubåt

Guest Sjögran

Recommended Posts

Guest Sjögran

Hej,

Är intresserad av att söka till OP nautisk. Tänkte höra om det finns någon på forumet med erfarenheter från ubåtstjänst och främst som officer/VO dylikt? Allmän info och att tänka på i övrigt är intressant.

Hur bör man vara som person för att passa i den sociala kontexten?

SUB3 och FU och behörigheter har jag kunnat utläsa ur andra trådar på detta utmärkta forum

Tacksam för svar!

Guest Sjögran

Hej,

Är intresserad av att söka till OP nautisk. Tänkte höra om det finns någon på forumet med erfarenheter från ubåtstjänst och främst som officer/VO dylikt? Allmän info och att tänka på i övrigt är intressant.

Hur bör man vara som person för att passa i den sociala kontexten?

SUB3 och FU och behörigheter har jag kunnat utläsa ur andra trådar på detta utmärkta forum

Tacksam för svar!

Bump! All info är intressant!

Det mesta som är öppen info finns redan här, samt på forsvarsmakten.se. Ställ specifika frågor så kanske du får ett svar.

Finns inte så mycket mer att tillägga. Faktiskt. Eller jo, jag hoppas vi får ha kvar något ubåtsvapen i framtiden. Det har skurits duktigt i Svenska ubåtsvapnet de senaste 20 åren. Många officerare får väldigt lite sjötid. Vilket gör att de tappar suget och letar andra karriärer. Om du tittar på utvecklingen så går kurvan tyvärr brant nedåt (som för resten av flottan). Snart har vi varken någon nämnvärd flotta eller något flygvapen. Det enda som kan vända den trenden är nog tyvärr ökad oro i vårt närområde. För ubåtar är inte gratis. Ett 39 Gripen är billigt jämfört med en Gotlandsklass.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...