Jump to content

GMU1 i Skövde 2011

Recommended Posts

Hej allihopa! Då var man ny på forumet och också blivande militär med inryck i Skövde, trängr i januari 2011. Tänkte vi kunde ha en gemensam tråd för oss som ska dit och andra som har erfarenhet från garnisonen och trakten!

Själv är jag skåning och alltså blivande gruppchef inom markstrid, GA807, på Trängregementet.

Inriktning för preliminär anställning/tjänstgöring efter GMU

Förband: Skaraborgs regemente/Skövde

Arbetsområde: Markstrid Soldat/Armèn

Även jag skåning :)

För mig att jag sett att fler skulle till Skövde, hoppas på fler svar här inne efter helgen :D

Synd bara att vi inte har lika många aktiva på forumet som ska till P4 som Lv6 ^^

Men hoppas vi kan få massa folk när GMU väl startar, så har vi gemensamt fotoalbum där :)

Du får ta och lägga up länken på den andra gmu tråden så kanske fler som ska till skövde ser den

• 2 weeks later...

Gött att höra Molnet! Vi är ett gäng som ska försöka samåka, tror att Swedberg har kontaktat dig om det.

Om du äger ett facebook konto, tveka inte att gå med i vår grupp! Vi lägger upp information/frågor till varandra där :)

• 2 weeks later...

Idag gäller det för en del av oss. Om du ser någon som sitter på tåget uppåt i landet med en http://www.surf-life.co.uk/productImages/quiksilver-snow-wear-quiksilver-utility-snow-jacket-quiksilver-last-mission-allover-atmosphere-blue_qcmsj054lastmissionalloverjacketabl.jpg kan ni ju hälsa! För det lär vara jag.

• 3 weeks later...

Förstår att det kan vara svårt att svara om ni ligger inne för GMU nu, men:

Jag tänker söka till P4 under GMU3. Skulle ni möjligen kunna publicera era mönstringsbetyg, alternativt skicka dem i ett PM till mig?

Vill mest veta på't ungefär vart man bör ligga för att ha en chans :).

Siktar på GA807 (strf90), P4 under GMU3.

/Jacob

• 4 months later...

Såg denna tråd och tyckte det var lite roligt att se folk som åkte till TrängR. Jag själv ska göra GMU på TränR som börjar den 8e/augusti! Ville bara se om det är några fler här som också har godtagit GMU på TrängR?

Såg denna tråd och tyckte det var lite roligt att se folk som åkte till TrängR. Jag själv ska göra GMU på TränR som börjar den 8e/augusti! Ville bara se om det är några fler här som också har godtagit GMU på TrängR?

Tja, gjorde gmu 1 på p4 och är nu provanställd på TrängR på eskort pluton, om du har några frågor om gmu, p4/t2 eller nått sånt så är det bara att fråga. :)