Jump to content

Vårdgivarnämnden HKV PROD LOG

Recommended Posts

Jag mönstrade till GMU omgång 1 för tre veckor sedan. Fick då efter att ha träffat läkaren avslag, jag var tvungen att avbryta mina tester. Detta på grund av att jag har ett medfött hjärtfel som enligt mina journalanteckningar inte kan vara till några problem. Dock så står det som en rekommendation att jag ska ha antibiotika vid någon typ av ingrepp i munnen vid skada. Det var detta läkaren hakade upp sig på och kunde därför inte godkänna mig.

Jag har nu varit på KS och fått ett intyg av min läkare där denna rekommendation är borttagen (min förra journal var inte up-to-date) och i övrigt inga restriktioner, alltså jag är minst lika frisk som de flesta andra! Jag ringde då till Amf1 (som är dit jag vill söka) och fick tala med förbandsläkaren. Hon sa då för att jag ska få söka till omgång 2 så måste jag skicka in mitt intyg och ett brev som talar om vad saken gäller. Detta ska skickas in till

Vårdgivarnämnden

HKV PROD LOG

Försvarsmakten

107 85 Stockholm

Jag har aldrig hört talas om något som heter Vårdgivarnämnden tidigare. Och det jag har fått fram så är HKV PROD LOG ansvariga för materialavecklingen..

Så till min fråga. Vad är det Amf1s läkare menar? Kommer jag skicka mina papper till rätt ställe? Känner mig lite lost just nu.. Någon som kan hjälpa?