Jump to content

TIPS: Bra android applikationer

Cinzia

Recommended Posts

Ville bara passa på att tipsa er om några appar och vill gärna få tips på andra bra applikationer.

HANDCENT SMS

Url: http://www.androlib.com/android.application.com-handcent-sms-zpx.aspx

Pris: Gratis

Beskrivning:

En applikation som gör det lättare att hantera sms än med den smsfunktion som följer med telefonen. Man kan välja att ta bort enskilda sms och inte alla sms-konversationer med en person.

Dolphin Browser

Url: http://www.androlib.com/android.application.mobi-mgeek-tunnybrowser-Diqi.aspx

Beskrivning:

En webbläsare som enligt mitt tycke fungerar bättre än den inbyggda och är lättare att använda än Opera Mini eller Mobile.

• Super Administrators

Enhet: HTC Desire Android 2.2

Dolphin browser lät mycket lovande vid första anblick och den hade den funktion jag eftersökte; AD BLOCK. Sitter man med en mobil enhet är det inte så kul att slösa sin trängda skärmyta och bandbredd till annonser.

På Datorn kör jag alltid Firefox med adblock speciellt viktigt på nyhetssidor som är överfulla med flash som tar upp hela sidan.

Tyvärr är Dolphin rejält långsam att hämta sidorna, ofta 30 sekunders väntan utan innehåll. Parallellkörde med den inbyggda och den inbyggda var rejält snabbare, så jag avinstallerade Dolphin.

Betyg: 2 av 5

Bokus: Grym för oss som gillar böcker. Inbyggd barcode scanner a'la Google Goggles, men Goggle visar normalt amerikanska affärer och det är tämligen värdelöst för en svensk köpare.

Bokus funkar klockrent och ett besök på NK bokavdelning visade sig kosta 1400 kr mot Bokus 700 kr på samma böcker jag var intresserad av.

Integrationen mot mitt vanliga webbkonto verkade inte funka riktigt. De böcker som jag lade som favoriter i telefonen kunde jag inte se inloggad på PCn.

Betyg: 4 av 5

Retro camera: Snarlik iPhones populära Hipstamatic.

Gör gamla bilder, med repor, gulnader, skavd papperskant, osv.

Tyvärr bara fyrkantiga bilder och objektivet är väl litet, svårt att få med hela motivet.

Betyg 4 av 5

Mer info: http://www.rawapps.c...ols-vintagecam/

XiiaLive Lite

Streama webbradio (Shoutcast, aol, mfl) vart du än är. Personligen är jag stor fan av kanalerna på DI.fm och lyssnar hellre till dem än mecka manuellt med listor i Spotify.

Tyvärr kopplar den ofta ner och har ett irriterande pingpong-studs-ljud vid varje på/avkoppling mot streamen,

Pris: Lite gratis, full $4

Betyg: 3 av 5

Mer info: http://www.xiialive.com/

Advanced task killer

Ett måste för alla. Döda applikationer som ligger igång i bakgrunden.

Pris: Lite gratis, full $5

Betyg 4 av 5

Mer info: http://www.androidta...ed-task-killer/

Andra jag kör som jag får recensera senare...

RunKeeper

TED Mobile

TIME Mobile

SR Player

Air Control Lite

Advanced task killer

Telefonens inbyggda är lika bra/bättre tycker jag.

ATK är bara ännu ett program som tar upp minne på kortet så jag kör med standard!

Varför uppdaterar du inte till Froyo? (2.2)

@ Mon General Henke..

No task killer for Rokare

Bra program som ligger på min Desire:

Nästa Tur

Ovärdelig i GBG, särskilt med favorithållplatser

Power Amp

Helt klart bästa spelaren. Bra inställningsmöjligheter.

Business Calendar

Äntligen en snygg och funktionell kalender.

Appbrain + Fast Web Installer

Surfa på datorn efter Apps, klicka och de installeras på datorn. Denna kombon är klockren.

HIIT Interval Training Timer

Bra intervallträningstimer. Saknar dock möjligheten att helt sätta egna intervaller t.ex. 3-5-3-7-3-4. Skrik om ni hittar en sådan.

Cardio Trainer

Mycket bra träningsprogram, funkar utmärkt även med "icke pro" versionen som jag kör.

Where's My Droid

Basic men bra program för mig som alltid har telefonen på ljudlös. Har dock bara behövt använda den en gång.. Better to have a gun and not need it rahter than to need a gun but not have one..

Well.. där var några appar från mig.

GMY

• Super Administrators
Advanced task killer

ATK är bara ännu ett program som tar upp minne på kortet så jag kör med standard!

Jorå det var 2.2 installerat.

Vart finns den inbyggda?

Advanced task killer har en snabbikon jag har på ett skrivbord som fixar det mesta med ett klick.

Advanced task killer

Jorå det var 2.2 installerat.

Vart finns den inbyggda?

Advanced task killer har en snabbikon jag har på ett skrivbord som fixar det mesta med ett klick.

Inställningar/Program/Hantera program/Pågående

Läs länken som Rokare hade med, tror inte så många inser att döda vissa program inte hjälper telefonen alls.

• 3 weeks later...

Har en Samsung Galaxy tab. Förutom att jag får krupp av pekskärmen som stundom lever sitt egna liv. Så önskar jag att jag kunde lyssna på youtube-musik när jag gör något annat på luren. Så fort man går till en annan flik dör det som skedde i den första.

Kanske finns någon bättre vävläsare som inte har denna funktion?

• 1 month later...

HIIT Interval Training Timer

Bra intervallträningstimer. Saknar dock möjligheten att helt sätta egna intervaller t.ex. 3-5-3-7-3-4. Skrik om ni hittar en sådan.

Well.. där var några appar från mig.

GMY

Svarar mig själv. Run Keeper Pro. Kan ställa in helt egna intervaller. Klockren app, dock betalapp.

GMY

• 8 months later...

WhatsApp

WhatsApp på androidmarket

Beskrivning:

"Smsa" gratis med andra som använder appen (som även finns till iphone).

Wordfeud

Wordfeud på androidmarket

Beskrivning:

Spel att spela när man har för mycket tid över....

AndroIRC AndroIRC på androidmarket

Beskrivning:

Chatta på irc med telefonen

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Har inte testa Box själv men det är en fildelnings och lagringstjänst. Har du någon av Sony Ericssons Xperiamodeller får du dessutom 50 GB lagringsutrymme istället för 5 GB.

https://market.android.com/details?id=com.box.android&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ib3guYW5kcm9pZCJd

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...