Maverick Posted November 6, 2010 Report Share Posted November 6, 2010 Sitter och muttrar över min jbbdator som ser ut som skit .-) Därtill börjar et kännas lite med 160 gig Hårdisk (ja kör man en del utvecklingsbaser på kanske 5-10 gig på samma maskin så sväller det snabbt) och därtill behov av nytt batteri som bara det kostar 3500 plus moms. Satt och kikade på en del HP maskiner med pekskärmar. Gillar ju konceptet men fattar inte hur de tänkt när de inte förser dem med 3G i sig. Men hur är det EGENTLIGEN med WIN 7 som grund för en pekdator?? Någon med erfarenhet?? Någon som har tips på maskiner som är lätta och har 12-13 tums skärm med MINST 800 i upplösning på höjden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pvt.L.J.R Posted November 7, 2010 Report Share Posted November 7, 2010 Dell Alienware Mx11 Är nog den det bättre valet. Dock om du bara ska ha den till Jobb så kan det vara lite overkill i prestanda. Men från 7 tusen till 18 beroende på hur mycket saker du stoppar in i den. ;) Happy hunting Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 Har lekt en del med 2540 och Dells XT2. Den senare första kräver pennan för allt. Den senare har både multitouch och fingervänlig skärm. Jag har för mig att HP2740 ska ha en fingerskärm också. Ska man bara srkiva vanlig text eller liknande så funkar det bra med penna. Ska man ge sig in på teknisk text så blir det tagentbordet då teckeninmatningen autokorrigerar till ord den har i ordlistan och av någon udda anledning så har den inte ipconfig och liknande ord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.