Jump to content

Utagen eller inte. Hur stor är chansen?

Recommended Posts

sök till

Markstrid soldat på P4

Mitt resultat ifrån sökningen till GMU

Perfekt Hörsel

perfekt Syn

perfekt Hälsa A

Styrka 9/9

Cykel 7/9

Psykolog 8/9

Data test. 4-9 (Eftersom det var andra mönstringen för mig så trodde jag att jag skulle få göra om data testet. men det hade ej gått ett år emellan förra gången jag mönstra. (en vecka kvar.) så jag försökte överklaga hos försvarsmakten för att få göra om testet men det gick ej igenom. Varför jag fick så lågt var för att ist för att gissa mig "synonym" testet så hoppade jag över hela testet. och det drog mig ner från en 8 till en 4 på data testet.

Min fråga är om du/ni vet hur detta kommer gå FÖR MIG i uttagningen till GMU i januari 2011?

Min mönstringförrättare trodde att det skulle gå bra för på Markstrid på P4 så kollar dom nästan inte på (data testet) eftersom det är så mycket fysisk aktivitet med kroppen som räknas.

MVH R

Hur ska vi kunna veta det? Det är första gången den här typen av mönstringar genomförs, sammansättningen av sökande är helt annorlunda från värnpliktens tid, med folk i olika åldrar som söker. Jag tror inte någon kan veta om du blir uttagen eller inte, det beror ju helt på hur alla andra sökandes mönstringsresultat blir, och vilka övriga meriter som man kan tänka sig spelar in i sammanhanget. Sedan är det ju inte säkert att du får den tjänsten på P4 i slutändan även om du får göra GMU där...

Jag skulle säga att dina mönstringsresultat hade varit konkurrenskraftiga för tjänsten för några år sedan, när jag mönstrade/gjorde lumpen/hade bättre koll.

tack för svaren! :}

Nej jag har inga skador i rygg, knä, nacke.. Inga allergier. :baskerPa::baskerFN::baskerKav:

När jag pratade med mönstringsförättaren så berättade han att man nu går egenom vilka tjänster man kan söka och så söker man där. detta gås senare igenom av försvarsmakten. :baskerKav:

Mvh R

Du verkar ha bra resultat på mönstring och mönstringsförättaren tror det kommer gå bra för dig.

Har du skelett i garderoben (skador, sjukdomar etc.) som inte framkommer i din första post?

Fick hälsa A så det skall inte vara några problem. Inga skador i nacke rygg eller knä.

Mvh R :baskerFN:

• 2 months later...